به گزارش CNN فارسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در تازه‌ترین ویدئوی خود که بامداد دوشنبه ۱۱ آوریل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، هشدار داد که هفته آینده هفته‌ای مهم، پرتنش، سرنوشت‌ساز و بسیار سخت خواهد بود.

هشدار رئیس‌جمهوری اوکراین پس از آن داده شد که گزارش‌هایی از آمادگی نیروهای روسیه برای حمله به شرق اوکراین منتشر شده است.

زلنسکی تاکید کرد که نیروهای روسی عملیات بزرگتر و گسترده‌تری را در شرق اوکراین انجام خواهند داد.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین گفت که روس‌ها ممکن است حملات موشکی و بمباران هوایی را تشدید کنند اما او در عین حال تاکید کرد که نیروهای اوکراینی آماده پاسخ هستند.

مقامات اوکراین طی روزهای گذشته بارها تاکید کرده‌اند که نبردهای شدیدی با نیروهای روس در شرق این کشور در حال وقوع است.

رئیس ستاد ارتش اوکراین شنبه گذشته تاکید کرد که نیروهای روسیه همچنان به آماده شدن برای تشدید عملیات تهاجمی خود در شرق اوکراین و گسترش کنترل کامل خود بر مناطق دونتسک و لوگانسک در منطقه دونباس ادامه می‌دهند.

میخائیلو پودولیاک، مشاور زلنسکی نیز روز گذشته گفت که کشورش برای نبردهای بزرگ به ویژه در دونباس آماده شده است.

دونباس برای روسیه در اولویت است

روسیه دو هفته پیش نیروهای خود را از مجاورت شهر کی‌یف و مناطق شمالی پایتخت خارج کرد.

مسکو پس از خروج نیروهای خود از اطراف کی‌یف به طور آشکارا اعلام کرد که اولویت خود را به منطقه شرق اوکراین به ویژه منطقه دونباس که ادعا می‌کند زمانی بخشی از آن کشور بوده است، قرار خواهد داد.

منطقه دونباس از سال ۲۰۱۴ توسط جدایی‌طلبان وفادار به روسیه کنترل می‌شود.

روس‌ها همچنین برای کنترل شهر ماریوپول در جنوب شرقی این کشور، که به دریای آزوف مشرف است تلاش می‌کنند.

شهر ماریوپل برای مسکو از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است، چرا که تصرف این شهر به جدایی‌طلبان در شرق این کشور امکان ارتباط با جزیره کریمه در جنوب که در سال ۲۰۱۴ به روسیه ضمیمه شد را خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید