به گزارش CNN فارسی، دنیس موناستیرسکی، وزیر کشور اوکراین، شامگاه سه‌شنبه ۵ آوریل، در پی بازدید از شهر بوچا گفت که هنوز ده‌ها جسد در خانه‌ها و جنگل‌های اطراف این شهر باقی‌ مانده است.

وضعیت در بورودیانکا از بوچا بدتر است

در همین حال، اولکسی آریستوویچ، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین، در ویدئویی، تأکید کرد که فاجعه بوچا بدترین فاجعه در اوکراین نیست، بلکه همه کسانی که از بورودیانکا بازدید کردند، تاکید می‌کنند که وضعیت در آنجا وحشتناک‌تر است.

شهر بورودیانکا، در حدود ۵۰ کیلومتری کی‌یف واقع شده است. نیروهای روسی برای تغییر موقعیت عملیات خود با هدف متمرکز کردن تلاش‌های نظامی در منطقه دونباس در شرق اوکراین از این شهر خارج شدند.

تصاویر و صحنه‌های قربانیان که از شهرهای شمال اوکراین به ویژه در بوچا منتشر شد، انتقادهای بین المللی گسترده‌ای را علیه روسیه برانگیخته است. نهادهای حقوق بشری در اوکراین و کشورهای غربی نیروهای روسیه را به ارتکاب «قتل عام» در این شهر متهم می‌کنند.

تحریم و جنگ دیپلماتیک علیه روسیه

فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و اسلوونی طی دو روز گذشته فشارهای خود را برای اخراج ده‌ها دیپلمات روسی از کشورهای خود اقدام کردند.

کشورهای غربی پس از کشف ده‌ها جسد با لباس‌های غیرنظامی در بوچا، تصمیم گرفتند که تحریم‌های اقتصادی بیشتری را علیه رهبران و سیاستمداران ارشد مسکو و خانواده‌های آنها اعمال کنند.

این در حالی است که مقامات روسیه دست داشتن نیروهای خود در چنین جنایاتی را قاطعانه تکذیب کرده و تصاویر قربانیان اوکراینی را «ساختگی» و با هدف «بدنام کردن» روسیه خواندند.

مسکو همچنین تاکید کرد که اخراج دیپلمات‌هایش از کشورهای غربی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه تاکنون، کشورهای غربی با حمایت تسلیحاتی و کمکی به کی‌یف، هزاران تحریم سخت علیه مسکو اعمال کرده‌اند. مسکو پیوستن کی‌یف به ناتو را تهدیدی برای امنیت خود تلقی کرده و با این بهانه عملیات نظامی خود را در خاک اوکراین آغاز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید