به گزارش CNN فارسی، شاهزاده رضا پهلوی در پیامی ویدیویی، ضمن تبریک عید نوروز، سال گذشته را سال نمایش همبستگی ایرانیان برای «بازپس گیری» ایران خواند و از همه ایرانیان به ویژه جوانان خواست برای «روزی نو در ایران نو» تلاش کنند.

او افزود: «همبستگی کم‌نظیر ایرانیان در سال ۱۴۰۰با نه بزرگ به جمهوری اسلامی آغاز شد و تا پایان سال در قالب اعتراضات دلاورانه و جنبش‌های حق طلبانه سراسری ادامه پیدا کرد.»

شاهزاده رضا پهلوی، با اشاره به حضور اقوام و اقشار مختلف مردم ایران در اعتراضات سراسری، تاکید کرد که این همبستگی ریشه در پیوستگی تاریخی ملت ایران دارد.

در آذرماه، همزمان با اعتراضات کشاورزان در اصفهان، شاهزاده رضا پهلوی پیوستن مردم این استان به کشاورزان معترض را ستود و اعلام کرد این اعتراضات «الگویی برای همبستگی و هم‌صدایی اعتراضات در سراسر ایران است.»

او همچنین در پیام نوروزی خود با بیان این که نوروز از درخشان‌ترین نماد‌های قوام و پیوستگی ملت ایران است، گفت که این عید، هم‌چون دیگر جشن‌های ملی-میهنی ایرانیان، «پیام‌آور پاکی و روشنایی، شادزیستی و امید به فردایی بهتر و نویدبخش روزی نو در ایران نو است.»

او تاکید کرد که ساخت این ایران نوین با کوشش و تلاش تک‌تک ما ممکن می‌شود و در این پروژه ملی همه ایرانیان نقشی دارند؛ به ویژه جوانان برومند، آگاه ومیهن پرست که عشق‌شان به ایران آنان را مصمم به تغییر وضع موجود کرده است.

شاهزاده رضا پهلوی در پایان پیام نوروزی خود همچنین یاد «جان‌باختگان آزادی و سرفرازی» ایران را گرامی داشت و بر ادامه راه آنان در سال جدید تاکید کرد.

شهبانو فرح پهلوی نیز در پیام نوروزی خود، این جشن را «نماد پایداری ایران و پیوند ناگسستنی ایرانیان با فرهنگ و سنت‌های باستانی ایران» خواند.

او تاکید کرد: «این آیین کهن در کنار مردم ایران از فراز و فرودهای تاریخ گذر کرده، ناهمواری‌های تاریخ را تاب آورده، و راز ماندگاری ایران و شکوه فرهنگ ایران را به برگ‌های تاریخ سپرده است.»

شهبانو پهلوی همچنین در پایان پیام خود نسبت به «فردایی روشن» و «پیروزی نور بر تاریکی» ابراز امیدواری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید