به گزارش CNN فارسی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک نشست خبری مشترک با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود در مسکو اعلام کرد که تحولات مثبتی در روند مذاکرات با اوکراین وجود دارد.

پوتین با تاکید بر اینکه همواره تلاش‌های مختلفی برای جلوگیری از توسعه روسیه و بلاروس انجام شده، افزود: «مطمئن هستم که بر این مشکلات غلبه خواهیم کرد. اتحاد جماهیر شوروی تحت تحریم‌ها بود اما دستاوردهای بزرگی به دست آورد».

رئيس جمهور روسیه با اشاره به تحریم‌های سنگین وضع شده علیه کشورش پس از حمله نظامی به اوکراین گفت: «اکنون به اقتصاد ما ضربه بزرگی وارد شده با این حال تجربیات اخیر نشان داده که در زمینه‌هایی که غربی‌ها برای ما محدودیت ایجاد کردند، شایستگی‌های جدیدی به دست آورده‌ایم».

لوشاکنکو نیز با اشاره به وسیع‌تر شده تحریم‌های غرب گفت: «ما به این تحریم‌ها عادت کرده‌ایم. آن‌ها مشروع و قانونی نبوده و برخلاف تمام قواعد حقوق بین‌الملل است».

وی با بیان ابتدا نیروهای اوکراینی این جنگ را آغاز کردند، مدعی شد: «اگر ۶ ساعت قبل از شروع عملیات به ۴ موضع اوکراین حمله نمی‌شد، آنان به یگان‌های نظامی روسیه و بلاروس که در کشور ما مشغول مانور نظامی بودند، حمله می‌کردند».

دیدگاهتان را بنویسید