به گزارش CNN فارسی ،  شرکت والت دیزنی در حال حاضر دارد تغییرات زیادی در روند گردشگری ، طوفان های بدنام فلوریدا و همه گیری را پشت سر می گذارد.
در سال ۱۹۷۱ ، تنها یک پارک تم دار ، با نام پادشاهی جادویی ، به همراه چند زمین گلف و استراحتگاه در مجاور پارک والت دیزنی وجود داشت.
از آن زمان ، سه پارک بزرگ دیگر اضافه شده است: Epcot در ۱۹۸۲ ، Hollywood Studios در ۱۹۸۹ و Animal Kingdom در ۱۹۹۸٫ علاوه بر این ، پارکهای آبی  با نام های متفاوتی به این مکان اضافه شدند.
و دیزنی اکنون ۱۲ پارک در شش اقامتگاه مختلف در سه قاره مختلف دارد.
پارک فلوریدا در واقع دومین مکان تشکیل شده از  شرکت دیزنی بود. این اتفاق ۱۶ سال پس از دیزنی لند کالیفرنیا ی جنوبی رخ داد که در ۱۷ ژوئیه ۱۹۵۵ افتتاح شد.
اما طولی نکشید که شعب دیگری نیز افتتاح شدند.

مارتین لوویسون ، استادیار مدیریت بازرگانی در کالج ایالتی فارمینگدیل در لانگ آیلند ، نیویورک ، در مصاحبه ای  گفت: “بدیهی است که WDW در ۵۰ سال سابقه کوتاه خود به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل شده است.” قطعا این مورد درست است زیرا که این مکان از برجسته ترین نقاط گردشگری در جهان محسوب می شود.
وی گفت: “همانطور که در سال ۱۹۵۵ افتتاح دیزنی لند در کالیفرنیا کارآفرینان دیگر را متقاعد کرد که پارک های موضوعی سرمایه گذاری خوبی است … افتتاح Walt Disney World در سال ۱۹۷۱ منجر به جهش دیگری از ساختمان پارک موضوعی در ایالات متحده شد.”
لوئیسون به برخی از شهربازی های مهم اشاره کرد: جزیره کینگز در اوهایو در ۱۹۷۲ ، کارویندز در مرز کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی در سال ۱۹۷۳ ، شش پرچم بزرگ ماجراجویی در نیوجرسی در ۱۹۷۴ و Kings Dominion و Busch Gardens در ویرجینیا در ۱۹۷۵ اضافه کرد.
ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید