به گزارش CNN فارسی ، اکنون، این فرصت دوباره فرا رسیده است تا از پشت درب ایستگاه متروک داون استریت متروک بگذریم و با نور مشعل به مخفیگاه جنگ جهانی دوم فرود بیاییم.
وینستون چرچیل، نخست وزیر بریتانیا، در نوامبر و دسامبر ۱۹۴۰، زمانی که کمپین بمباران آلمانی معروف به بلیتز در اوج خود بود، به صورت مخفیانه در اینجا پناه گرفت و تیمی متشکل از ۴۰ نفر از کارکنان شبانه روز در این محل ، برای پیروزی جنگ تلاش میکردند.
اتاق‌های جنگ چرچیل، مرکز فرماندهی دولت بریتانیا در طول جنگ، به‌عنوان بخشی از موزه جنگ امپریال، برای بازدید عموم باز است.

یک پناهگاه ایده آل

داون استریت در سال ۱۹۰۷ افتتاح شد و خط Piccadilly را خدمت می کرد، اما تا سال ۱۹۳۲ بسته شده بود. در قلب مرفه مایفر، در فاصله کمی پیاده روی از ایستگاه های متروی هاید پارک کرنر و گرین پارک کنونی، از این ایستگاه استفاده میشد. علاوه بر این، این مکان به طور خاصی عمیق بود و گذرگاه های طولانی در آن وجود داشت که آن را به زیر گذرگاه شلوغ شهر می بردند.
با این حال، پس از هفت سال عدم استفاده، هالووی توضیح می دهد: “همه چیزهایی که باعث شد الان این یک ایستگاه قابل دوام نباشد، این مکان را برای پناهگاه های مخفی در طول جنگ جهانی دوم کاملاً عالی ساخته بودند.”
زمانی که جنگ در سال ۱۹۳۹ اعلام شد، خیابان پایین در عرض چند روز به مقر جدید کمیته اجرایی راه آهن تبدیل شد. آن خیابان یک واسطه بین دفتر جنگ و شرکت‌های راه‌آهن بریتانیا عمل می‌می کرد و برای جابجایی نیروها، اسب‌ها و تجهیزات در نبرد پیش رویشان بسیار مهم بود.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید