به گزراش CNN فارسی ، این حادثه در پرواز ایرعربیا از مراکش به ترکیه رخ داد که روز جمعه به دلیل اورژانس پزشکی به پالما تغییر مسیر داد.
به گزارش EFE، یکی از مسافران بازداشت شده برای تسهیل فرار ۲۰ نفر دیگر، یک کمای ناشی از بیماری دیابت را جعل کرده است. آینا کالوو، نماینده دولت اسپانیا در بالئاریک به خبرنگاران گفت: هنگامی که هواپیما فرود آمد، آن گروه از هواپیما فرار کردند و از طریق آسفالت عبور کردند.
ویدئویی که توسط خورخه کامپوس، رهبر حزب راست افراطی VOX در جزایر بالئاریک به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد که چند مسافر از پرواز ایرعربیا پس از فرود هواپیما در فرودگاه پالما د مایورکا اسپانیا در روز جمعه به دلیل آنچه که مقامات می‌گویند یک اورژانس بهداشتی «جعلی» است، فرار می‌کنند.

کالو گفت :”معمولاً این گونه درخواست ها را برای فرود اضطراری دریافت می کنیم، زمانی که مسافری بیمار است و کاپیتان تصمیم می گیرد که فرود مهم است. چیزی که معمول نیست و زیاد در تاریخ شنیده نشده است، این است که ما شاهد دویدن ۲۱ نفر بر روی آسفالت فرودگاه بودیم.”
روز جمعه، AENA، مقامات فرودگاه در توییتر اعلام کردند ، فرودگاه پالما د مایورکا برای مدت کوتاهی بسته شد و ۱۳ پرواز قبل از شروع مجدد عملیات در ساعت ۱۱ شب تغییر مسیر داد.

فرانسینا آرمنگول، رئیس جزایر بالئاریک در توئیتی گفت: فرودگاه پالما به طور عادی کار می کند: آنچه رخ داده نمی تواند تکرار شود و لازم است مقامات مسئول پروتکل های خود را برای تضمین امنیت همه بررسی کنند. .
دانیل زامیت، سخنگوی USCA، اتحادیه کنترل کنندگان ترافیک هوایی اسپانیا، در مصاحبه با تلویزیون اسپانیایی TVE، این حادثه را “نقض شدید امنیت” خواند و گفت که پروتکل های موجود مورد بازبینی قرار خواهند گرفت.
AENA و مقامات اسپانیا بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبودند.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید