به گزارش CNN فارسی ، نهادهای دولتی چین از جمله تنظیم کننده اوراق بهادار این کشور و بانک خلق چین (PBOC) روز جمعه در بیانیه ای اعلام کردند که تمام فعالیت های تجاری مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده غیرقانونی است و قول داده است که فعالیت های غیرقانونی مربوط به ارزهای دیجیتالی را متوقف کند.

آژانس ها اعلام کردند که مبادلات رمزنگاری ارز های دیجیتال خارج از کشور از ارائه خدمات به ساکنان چین از طریق اینترنت مسدود می شود.

بیت کوین (XBT) در خبرها حدود ۵ درصد کاهش یافت. اتریوم ، یکی دیگر از ارزهای رمزنگاری شده پیشرو ، ۹ درصد کاهش یافت.
آژانس ها اعلام کردند که چین “سیستم های جدیدی” برای مقابله با خطرات ناشی از ارزهای رمزنگاری شده ایجاد خواهد کرد. کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد که چین به تدریج تعطیل کردن عملیات استخراج رمزنگاری را آغاز می کند و هیچ پروژه معدنی جدیدی مجاز نخواهد بود.

 

این اعلامیه ها جدیدترین مجموعه از اقدامات سختگیرانه چین در زمینه ارزهای رمزنگاری شده است.
در ماه مه ، لیو هی معاون نخست وزیر چین به گروهی از مقامات مالی گفت که دولت “فعالیت های استخراج و معاملات بیت کوین را” به عنوان بخشی از هدف خود برای دستیابی به ثبات مالی “متوقف می کند”. و ناظران امور مالی و بانکی گفتند که موسسات مالی و شرکت های پرداخت نباید در هیچ معامله ای مرتبط با ارز رمزنگاری شده شرکت کنند و همچنین نباید خدمات مرتبط با رمزنگاری را به مشتریان خود ارائه دهند.
اقدامات فقط محدود کردن ریسک مالی نیست. رایانه های مورد نیاز برای استخراج بیت کوین یک تن قدرت محاسباتی و برق مصرف می کنند و نگرانی ها را در مورد هزینه های محیط زیست افزایش می دهند.

بر اساس مطالعه Nature Communications ، چین در تلاش بود تا سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۳۰ میلیون تن کربن تولید کند. این میزان بیش از کل تولید سالانه انتشار کربن از جمهوری چک و قطر در سال ۲۰۱۶ است.

چنین تولیدی برای برنامه های بلند پروازانه آب و هوا چین نیز فاجعه بار است. رئیس جمهور شی جین پینگ وعده داده است که تا سال ۲۰۶۰ کشورش را از نظر کربن خنثی کند و این کشور در حال حاضر برای مهار انتشار کربن از سایر صنایع تلاش می کند.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید