به گزارش CNN فارسی، تولیپ صدیق، نماینده پارلمان بریتانیا، روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند در توییتی نوشت: «بسیار خرسندم بگویم که پاسپورت بریتانیایی نازنین زاغری تکلیف به او بازگردانده شده و او اکنون در خانه اقوامش در تهران است.»

این نماینده پارلمان بریتانیا همچنین خبر داد که در حال حاضر تیمی از مذاکره‌کنندگان بریتانیایی در تهران حضور دارند.

ساعتی پیش از آن هم وکیل زاغری درباره «خبرهای خوب» اظهار امیدواری کرده بود.

حجت کرمانی، وکیل نازنین زاغری، در پاسخ به این سوال خبرگزاری رویترز که او چه زمانی آزاد خواهد شد گفت: «امیدوارم به زودی خبرهای خوبی داشته باشیم.»

روز سه‌شنبه همچنین حساب‌های منتسب به سپاه پاسداران با اشاره اینکه بریتانیا حاضر شده بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی خود به ایران را پرداخت کند، نوشتند که نازنین زاغری «در روزهای آینده» آزاد خواهد شد.

این مبلغ به قراردادی بازمی‌گردد که بین حکومت محمدرضا شاه پهلوی و دولت بریتانیا برای تحویل تانک‌های مدل چیفتن به ایران امضا و پول آن داده شد، اما با وقوع انقلاب ۵۷ در ایران، اجرای قرارداد به تعلیق رفت.

خانواده نازنین زاغری، از جمله همسر او ریچارد رتکلیف، هنوز درباره این خبر اظهار نظری نکرده‌اند.

نازنین زاغری فروردین ۹۵ در در فرودگاه تهران بازداشت شد و دادگاه انقلاب تهران او را به اتهام «جاسوسی» به پنج سال زندان محکوم کرد؛ اتهامی که به شدت از سوی او و خانواده‌اش رد شد.

با وجود پایان یافتن این محکومیت، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی پرونده‌ تازه‌ای علیه او گشود و بار دیگر او را به زندان محکوم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید