به گزارش CNN فارسی، زلنسکی گفته “همه ما خواهان صلح و پیروزی در اسرع وقت هستیم”، اما به گفته او هنوز جنگ ادامه دارد و هر جنگی با یک توافق به پایان میرسد. پوتین گفته کی‌یف “هیچ تعهد جدی برای یافتن راه‌حل‌های قابل قبول دوجانبه نشان نمی‌دهد”.

روسیه دسترسی به وب‌سایت ۱۳ رسانه را مسدود کرد

مقامات روسیه دسترسی شهروندان به وب‌سایت‌های حداقل ۱۳ رسانه را مسدود کردند. رسانه‌های روسی و خارجی مانند وب‌سایت تحقیقاتی Bellingcat، یک سایت خبری عبری−روسی زبان و برخی پورتال‌های منطقه‌ای مانند Permdaily.ru و بسیاری دیگر قابل دسترسی کاربران نیستند.

این وب سایت‌ها در لیست سیاه رسمی (Roskomnadsor) “سرویس فدرال نظارت در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات جمعی” روسیه قرار دارند که نهادی برای نظارت و سانسور رسانه های جمعی، مخابرات و حفاظت از داده‌هاست.

ارتش آلمان سرباز و موشک‌های پاتریوت به اسلواکی می‌فرستد

بر اساس گزارش خبرگزاری  آلمان، خودروهای مجهز به تجهیزات و سیستم‌های تسلیحاتی آلمان روز چهارشنبه ۱۶ مارس به سمت اسلواکی حرکت کرده‌اند. دولت آلمان همچنین گروهی از سربازان خود را در این کشور مستقر می‌کند.

سیستم پاتریوت برای ردگیری هواپیماهای جنگی، موشک‌های بالستیک و موشک های کروز استفاده می‌شود.

پارلمان اسلوواکی شب گذشته با اکثریت قاطع با استقرار نیروهای آلمان و دیگر اعضای ناتو در این کشور موافقت کرد. وزارت دفاع در براتیسلاوا نیز قبلاً اعلام کرده بود که با شرکای خود در ناتو استقرار ۲۱۰۰ سرباز را در نظر گرفته است.

پوتین: کی‌یف هیچ تعهد جدی برای یافتن راه‌حل‌های قابل قبول نشان نمی‌دهد

ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا گفته است که کی‌یف “هیچ تعهد جدی برای یافتن راه‌حل‌های قابل قبول دوجانبه نشان نمی‌دهد”.

زلنسکی نیز به نوبه خود روسیه را به تشدید حملات به اوکراین متهم کرده است. اوکراین خواستار پایان جنگ و خروج نیروهای روسیه است. اما مسکو می‌گوید “تضادهای اساسی” میان مطالبات دو طرف وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید