به گزارش CNN فارسی ، ارتش آمریکا در این زمینه اعلام کرد که هیچکدام از نیروهای این کشور مستقر در فرودگاه کابل در جریان این  تیراندازی آسیبی ندیده‌اند. ارتش آمریکا افزود که در جریان تیراندازی بیرون از محوطه فردگاه کابل یکی از پرسنل ارتش افغانستان کشته و چند تن دیگر مجروح شدند. هنوز علت اصلی این تیراندازی مشخص نشده است.

همزمان برخی منابع خبری نیز از وقوع انفجار در فرودگاه بین‌المللی کابل خبر دادند. فیلم منتشر شده از این حادثه نیز برخاستن دود غلیظ از این مکان را نشان می‌دهد.

در حالیکه نیروهای ارتش آمریکا کنترل فرودگاه بین‌المللی کابل را در اختیار دارند، اما اوضاع در این مکان کماکان ملتهب و ناآرام است.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، پنتاگون نیز در بیانیه ای با تایید این حادثه اعلام کرد که در تلاش برای کاهش تجمع افراد در اطراف فرودگاه کابل است. پنتاگون اعلام کرد هدف کنونی ما انجام عملیات خروج از فرودگاه کابل است و هنوز در باره استفاده از فرودگاه‌های دیگر نظیر فرودگاه «بگرام» تصمیمی اتخاذ نشده است.

پس از تصرف کابل هزاران نفر به فرودگاه  این شهر هجوم برده‌اند تا افغانستان را ترک کنند.برخی  اسناد لازم از جمله روادید و گذرنامه  ندارند، اما هم‌چنان هزاران نفر در اطراف فرودگاه  به دنبال فرصت هستند تا افغانستان را ترک کنند.

یکی  از اهالی «غزنی» گفت که همسر برادرش که مدارک رسمی  خروج از افغانستان داشت، در ازدحام فرودگاه کابل جان باخته و اطلاعی نیز از کودکان او در دست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید