به گزارش CNN فارسی ، محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی در واکنش به ادعای موافقت با افزایش قیمت بلیت قطار، گفت : شورای عالی ترابری موافقت خود را با افزایش بلیت قطار اعلام نکرده است.

وی با یاد آوری این‌که چند وقت گذشته ، شرکت‌ های حمل ‌و نقل ریلی درخواست افزایش قیمت را داشتند که راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران با آن مخالفت کرد ، ادامه داد : یکی از الزامات و رویه معمول تعدیل قیمت‌ ها ، مطرح کردن آن در شورای عالی ترابری می باشد.

وی بیان کرد :‌ در جلسه با شرکت‌ های ریلی به آنها گفتیم پیشنهادات خود درباره افزایش هزینه‌ ها و قیمت بلیط را ارائه کنند تا در شورای عالی ترابری مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت حمل ‌و نقلی ریلی رجا سه شنبه گذشته ، ۵ مرداد ۱۴۰۰ مدعی شده بود:‌ وزیر راه و شهرسازی ما را به دفتر خودش دعوت کرد و قول داد که قبل از این که به مرداد برسید ، تأیید افزایش قیمت را اخذ کنم. متأسفانه ما هم اکنون به ‌دلیل رعایت پروتکل ‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا توان پرداخت حقوق کارکنان را نداریم.

رجبی افزود : امروز متوجه شدیم وزیر راه و شهرسازی از قول خودش شانه خالی کرده است ، به ما اعلام شد برای ده روز اول مرداد به ‌قیمت های قبلی بلیط را بفروشید و بعد از یازدهم اعلام می‌ کنیم بر اساس نرخ جدید بلیط ‌ها عرضه شود.

وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این اظهارات اعلام کرد : شرکت ‌های حمل ‌ونقل ریلی می‌ توانند هر ادعایی داشته باشند. وزارت راه و شهرسازی در بحث قیمت‌ های بخش حمل‌ و نقل عمومی دو اولویت اصلی دارد. یکی آن که در حق مردم اجحاف نشود ، دوم این ‌که به سرمایه‌‌ گذاری ‌های صورت گرفته در قسمت حمل ‌و نقل از جمله حمل ‌و نقل ریلی آسیبی وارد نشود.

اسلامی با تاکید بر این ‌که وزارت راه و شهرسازی در تمام قسمت ها از حقوق مردم و بهره‌ برداران حمایت می ‌کند ، افزود : شرکت ‌های حمل ‌و نقل ریلی می‌توانند درخواست خود را به وزارت راه و شهرسازی ارائه دهند که آن را در شورالی عالی ترابری بررسی کرده و درباره آن تصمیم‌ گیری خواهیم کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید