به گزارش CNN فارسی همزمان با برگزاری دور جدید مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در وین، پایتخت اتریش، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه گفته است٬ اگر غرب «حسن نیت» نشان دهد، یک «توافق خوب» در دسترس خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان در توییتی نوشته است که «مذاکرات وین با اولویت اساسی رفع تحریم ها و با جدیت جریان دارد.»

وی با اشاره به این که با علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران در تماس است، نوشت: «اگر غرب حسن نیت نشان دهد، توافق خوب در دسترس است.»

به نظر می رسد منظور وزیر امور خارجه ایران «غرب» آمریکا باشد. چرا که مذاکرات احیای برجام در وین با هدف بازگشت متقابل ایران و آمریکا به این توافق در حال برگزاری است.

ایران خواهان آن است که دولت جدید آمریکا تحریم‌های دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور علیه جمهوری اسلامی را لغو کند ٬ اما ایالات متحده تاکید کرده است که ایران می‌بایست به تمامی تعهدات خود در چارچوب برجام بازگردد.

مذاکرات احیای برجام خردادماه سال جاری پس از پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران و در شرایطی که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از پیش‌نویس توافق تکمیل شده بود، به درخواست تهران متوقف شد. این گفت‌وگوها پس از حدود پنج ماه از روز دوشنبه هشتم آذر در وین از سرگرفته شد.

در همین حال، خبرگزاری «تسنیم» نوشت در حالی که یک منبع نزدیک به تیم ایرانی مذاکره‌کننده به خبرنگار این خبرگزاری گفته است که «تیم ایرانی ترجیح می‌دهد به ادامه گفت‌وگوها تا زمانی که نیاز باشد، ادامه دهد»، طرف‌های اروپایی در وین خواستار پایان سریع این دور از گفت‌وگوها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید