به گزارش CNN فارسی ، بازارهای مالی ، سه شنبه به برگزاری مراسم تنفیذ رئیس جمهور واکنش نشان دادند و شاهد تغییراتی در بعضی بازار ها بودیم.

در آغاز به سراغ بازار دلار رفتیم که مهم‌ ترین و تاثیر گذارترین ارز بر روی قیمت ‌های بازار است و اثرات مراسم تنفیذ ریاست جمهوری را بر روی نرخ دلار بررسی کردیم. قیمت دلار از ۲۴٫۶۰۲ تومان بعد از مراسم تنفیذ به ۲۴.۷۵۰ رسید و نسبت به آخرین وضعیت خود یک هزار و ۱۴۸ تومان کاهش قیمت داشته است.

پس از ارز ، نوبت به بازار مالی بعدی یعنی طلا و جواهر رسید ، به همین منظور سری به بازار طلا زدیم ، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار پیش از مراسم تنفیذ ریاست جمهوری ۱.۰۹۸.۸۵۰ تومان بود که بعد از مراسم به ۱ میلیون و ۹۸ هزار تومان رسیده است. قیمت سکه طرح جدید از ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به ۱۱ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان افزایش یافت.

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار بسیار زیاد بود به گونه ای که از آغاز معاملات روز پیش تا انتها ، شاهد تغییرات قیمت زیادی بودیم. ابراهیم محمدولی ، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت : در اولین معاملات روز سه شنبه شاهد افزایش قیمت طلا و سکه نسبت به روز پیش بودیم، ولی از حدود ظهر قیمت‌ ها کاهشی شد. ابراهیم محمد ولی افزود : این کاهش قیمت طلا و سکه موجب شد که نهایتا قیمت طلا و سکه در معاملات پایانی نسبت به روز قبل کاهش پیدا کند.

بررسی ‌ها نشان داد که بازار بورس هم از این تغییرات در امان نبود ، برای بررسی این تغییرات به سراغ کارشناسان بازار سرمایه رفتیم.  شاخص کل بازار بورس با رشد ۱۷ هزار و ۷۱۶ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص هم وزن هم ۰.۶ درصد افت کرد.

این گزارش و نمودار ‌ها ، شرایط اقتصادی در زمان تنفیذ ریاست جمهوری را نشان می‌ دهد و امید است که دولت سیزدهم با نگاهی به کارکرد‌ ها و دستاورد‌ های دولت پیشین تعهداتی ندهد که قادر به عملیاتی کردن آن‌ ها نباشد و بهبود وضع معیشت مردم و همچنین بازار سرمایه را در اولویت کار خود قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید