به گزارش CNN فارسی، زلنسکی پس از این تماس در توییتی نوشت از بنت خواسته در زمینه آزاد کردن شهردار ملیتوپل و دیگر چهره‌های اوکراینی که به دست نیروهای روسی بازداشت شده‌اند کمک کند.

این تماس تلفنی ساعاتی پس از آن انجام شد که زلنسکی در یک کنفرانس خبری علنا گفت به بنت پیشنهاد کرده اورشلیم میزبان مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین باشد. رییس جمهور اوکراین گفت بلاروس نمی‌تواند میزبان خوبی برای چنین مذاکراتی باشد و اسرائیل می‌تواند مکانی بی‌طرف باشد. به گفته او، اسرائیل می‌تواند نقش مهمی در تلاش‌ها برای پایان جنگ در اوکراین ایفا کند.

در پی اعلام این موضوع از سوی زلنسکی، رسانه‌های اسرائیل تحلیل‌های ضد و نقیضی از احتمال میزبانی اورشلیم منتشر کردند.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل به نقل از مقام‌های این کشور گفت روسیه در حال بررسی این گیشنهاد است اما بسیار زود است که بخت انجام چنین مذاکراتی را در اورشلیم پیش‌بینی کنیم.

روزنامه معاریو، به نقل از مقام‌های اسرائیلی نوشت این کشور آماده کمک به هر شکلی است که طرفین بخواهند اما با اشاره به اینکه پوتین پیشتر چنین پیشنهادی را رد کرده، نوشت شانس چندانی برای انجام مذاکرات صلح در اسرائیل وجود ندارد.

این در حالی است که روزنامه ایسرائل هیوم نوشت بخت انجام مذاکرات صلح روسیه و اوکراین در اورشلیم بسیار بالا است. به نوشته ایسرائل هیوم، به نقل از یک مقام اسرائیلی، اوکراین خواهان میزبانی اورشلیم است و اسرائیل هم برای چنین موضوعی آماده است و حال تنها این ولادیمیر پوتین است که باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

این در حالی است که روزنامه جروزالم پست به نقل از یک مقام اسرائیلی اعلام کرد که روسیه امکان چنین موضوعی را رد نکرده اما این اسرائیل است که مطمئن نیست آیا باید میزبانی چنین گفتگوهایی را بر عهده بگیرد یا نه؟

این مقام اسرائیلی گفت تجربه نشان می‌دهد گفتگوهایی که شانسی برای موفقیت نداشته باشند تنها به بدتر شدن اوضاع روی زمین می‌انجامند.

در این میان، سفیر اوکراین در اسرائیل از سیاست پذیرش پناهجویان اوکراینی در اسرائیل به دادگاه عالی اسرائیل شکایت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید