به گزارش CNN فارسی ، غریبه مورد بحث ، جانت جیمز بود که یک روز بعدازظهر در ژوئن ۲۰۱۸ با او تماس گرفت. او توضیح داد که چگونه به مدت بیش از دو سال از کرم حاوی استروئید بتامتازون برای روشن کردن پوست خود استفاده می کرد و عوارض جانبی آزاردهنده ای را تجربه می کرد. او نوشت: «هر وقت مصرف آن را قطع می‌کنم، صورتم شروع به خارش می‌کند و تاول‌های کوچکی ایجاد می‌شود.

جیمز به طور تصادفی به وبلاگ مراقبت از پوست بانیک برخورد کرده بود، که در آن او تجربه دردناک خود را با کرم‌های استروئیدی موضعی مستند می‌کند و درخواستی فوری برای او فرستاده بود تا راهنمایی کند.

بانیک که اکنون یک کارمند ۳۳ ساله دولت ایالتی از حومه کلکته است، بلافاصله پاسخ داد. او نصیحتی را به جیمز داد که آرزو داشت کسی به او می‌داد: «فورا بس کن.»

بتامتازون یک داروی کورتیکواستروئیدی موضعی قوی است که معمولاً برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌های پوستی از جمله پسوریازیس و اگزما استفاده می‌شود، اما یکی از عوارض جانبی بالقوه روشن شدن پوست است.

کرم های حاوی بتامتازون فقط باید با نظر پزشک استفاده شوند و معمولاً با نسخه تهیه می شوند. اما در هند، همانطور که سی‌ان‌ان از پزشکان و کاربران سراسر کشور دریافته است، بتامتازون و سایر کرم‌های کورتیکواستروئیدی معمولاً به عنوان یک عامل روشن‌کننده پوست مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند – عمدتاً توسط زنان.

مادر بانیک که می‌خواست در کشوری که پوست روشن‌تر در آن مطلوب و با موفقیت همراه است، بهترین چشم‌انداز را داشته باشد، به توصیه همسایه‌اش عمل کرد. بانیک به یاد می‌آورد: «از اینکه آن را در لوله‌ای با داروی نامطلوب وارد کرد، ناامید شدم، اما اسرار آینده من را حفظ کرد.»

دوستان مدرسه اولین کسانی بودند که متوجه شدند، و در مورد “ظاهر خوب” تازه به دست آمده بانیک اظهار نظر کردند، اما در عرض دو ماه پس از استفاده از کرم استروئیدی، او شروع به احساس سوزش کرد هر زمان که زیر نور خورشید بود. او می گوید که این را به عنوان بخشی از این فرآیند پذیرفته است: بدون درد و بدون انصاف.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید