CNN فارسی ؛ به گزارش وب سایت ردیابی پرواز FlightRadar24، هواپیمایی که از مسکو برای بازگرداندن دیپلمات‌های اخراج شدۀ روس به یونان و سپس اسپانیا فرستاده شده بود، درنهایت مجبور شد به دلیل ممنوعیت پرواز بر فراز اتحادیه اروپا، ۱۵ هزار کیلومتر مسیر انحرافی طی کند.

لوسیان، یکی از همکاران مرکز هواپپیمایی ویلسون، در توییتر نوشت «هواپیمایی که از مسکو برای جمع آوری دیپلمات های اخراج شده روسی از اسپانیا و سپس یونان فرستاده شده بود، به دلیل ممنوعیت پرواز اتحادیه اروپا مجبور به انحراف ۱۵ هزار کیلومتری شد – تقریباً به اندازه طولانی ترین پرواز جهان بین سنگاپور و نیویورک»

یادآوری می شود که در ۶ آوریل، وزارت امور خارجه یونان از اخراج ۱۲ تن از اعضای نمایندگی های دیپلماتیک و کنسولی روسیه از یونان خبر داد. بر اساس اطلاعیه مربوطه، این دیپلمات‌های روسی به عنوان پرسونای غیر قابل احترام شناخته می‌شوند.

طول کل این پرواز ۱۵۱۶۳ کیلومتر بوده و به نوشته این وب سایت «فقط کمی با طولانی‌ترین پرواز کنونی جهان یعنی پرواز از سنگاپور تا نیویورک، فاصله داشته است».

همچنین کشورهای دیگر اعلام کرده اند که دیپلمات های روسی یا اخراج خواهند شد یا احتمال دارد که اخراج شوند. بنابراین ممکن است شاهد پروازهای مداری بیشتری از سوی روسیه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید