هنگ کنگ برخی از سخت ترین قوانین قرنطینه Covid-19 را روی کره زمین دارد و همه را از روزنامه نگاران گرفته تا ورزشکاران المپیکی به اسارت می گیرد. با این حال نیکول کیدمن بازیگر هالیوود جزو این دسته نیست.

در روز پنجشنبه ، این کشور تأیید کرد که برنده اسکار از معافیت ویژه ای از قوانین قرنطینه برخوردار شده است. روزنامه های این کشور ، از جمله South China Morning Post و The Standard ، گفتند که کیدمن برای فیلمبرداری مجموعه ای برای شرکت فیلم آمازون (AMZN) در این شهر بوده است.

در بیانیه ای ، دولت این کشور گفت: “به پرونده ی مورد بحث اجازه سفر به هنگ کنگ با معافیت قرنطینه به منظور انجام کارهای حرفه ای تعیین شده داده شده است.” وی افزود که این حرکت “برای توسعه ی اقتصاد هنگ کنگ مفید و شاید ضروری است”.

دفتر مطبوعاتی دولت بعداً به خبرگزاری CNN گفت که شخصی که معاف شده بود بازیگر معروف هالیوود نیکول کیدمن بود و این همه را شوکه کرد.
طبق گزارش رسانه ها ، این ستاره در ۱۲ آگوست با یک هواپیمای شخصی از شهر سیدنی وارد شهر هنگ کنگ شد. در حال حاضر ، همه ی افرادی که از کشورهایی با خطر متوسط ​​یا بالا وارد این شهر می شوند ، باید به مدت ۱۴ یا ۲۱ روز در یکی از هتل های شهر قرنطینه شوند. کشور استرالیا که اخیرا شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید -۱۹ بود، اکنون در رده ی “خطر متوسط” برای هنگ کنگ قرار دارد.
گروه های خاصی از افراد – از جمله خدمه هواپیما – گاهی از این قوانین مستثنی می شوند. در ماه مه ، هنگ کنگ همچنین به برخی از مدیران ارشد مجوز داد تا از تجارت خود محافظت کنند و دوران قرنطینه ای را تجربه نکنند ، اگرچه مارک تاکر ، رئیس شرکت معروف HSBC (HBCYF) اخیراً سه هفته را در این شهر در انزوا گذراند.

دیدگاهتان را بنویسید