به گزارش CNN فارسی , پیونگ یانگ روز چهارشنبه اولین موشک بالستیک را شلیک کرد و دو موشک را در سواحل شرقی شبه جزیره کره به فاصله پنج دقیقه در ساعت ۱۲:۳۸ و ۱۲:۴۳ بعد از ظهر به گفته گارد ساحلی ژاپن به آب فرستاد.

وزارت دفاع کره جنوبی گفت ، سئول این آزمایش را در کمتر از سه ساعت بعد انجام داد و موشک بالستیک جدید زیر دریایی (SLBM) را از زیر دریایی ۳،۷۰۰ تنی خود با نام ROKS Dosan Ahn Changho جدا ساخت و عملیات بالستیکش را این گونه آزمایش کرد. این وزارتخانه بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت که این موشک به طور دقیق به هدف خود اصابت کرده است.
به گفته این وزارتخانه ، مون جائه این ، رئیس جمهور کره جنوبی برای آزمایش در آن مکان حضور داشت.
توسعه تسلیحات کره جنوبی ، از جمله قابلیت های موشکی آن ، با سرعت بیشتری در حال افزایش است زیرا این کشور تلاش می کند کمتر به ایالات متحده وابسته باشد و نسبت به برنامه موشکی در حال رشد در کره شمالی بیشتر محتاط باشد.
در ماه مه ، مون و جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا ، توافق کردند که به یک توافق دوجانبه ۴۰ ساله که محدوده برد و بار موشکهای کره جنوبی را محدود می کرد ، پایان دهند.
کره شمالی در پستی از خبرگزاری (KCNA) ، پایان این محدودیت ها برای کره جنوبی را “اقدام عمدی و خصمانه” واشنگتن خواند و قول داد که در مقابل قدرت آمریکا مقابله کند.
با اعلام این پرتاب موشک بالستیک ، کره جنوبی هفتمین ارتش در جهان محسوب می شود که آزمایشی موفقیت آمیز و پروژه ی SLBM را انجام داده است.
سایر کشورهایی که پروژه ی SLBM را انجام دادند ابر قدرت های هسته ای در دنیا محسوب می شوند ، اما کره جنوبی سلاح هسته ای ندارد.

به گفته فرماندهان ستاد مشترک کره جنوبی ، کره شمالی روز گذشته چهار موشک بالستیک ناشناس را روز چهارشنبه به آب های سواحل شرقی شبه جزیره کره شلیک کرد.
کره جنوبی اعلام کرد که این موشک ها مسافتی در حدود ۸۰۰ کیلومتر (۵۰۰ مایل) را طی کرده اند در حالی که این موشک ها به ارتفاع ۶۰ کیلومتری (۳۷ مایل) نیز می رسند.

ترجمه از وبسایت رسمی CNN 

دیدگاهتان را بنویسید