دیوید میدن ، تحلیل گر بازار در این باره گفت : هم اکنون در فضای فعلی و شکاف رو به افزایش بین بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی آمریکا ، ارزش دلار بسیار پایین تر از حد واقعی خود می باشد. بهبود اقتصاد آمریکا ، که باعث بهبود عملکرد بازار های سهام شده است هم عاملی منفی برای طلا حساب می شود.

سرمایه گذاران خرد ، همچنان نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین هستند ولی علاقه به این فلز ارزشمند بسیار کم شده است و تعداد شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین به کمترین حد خود از اواخر نوامبر سال ۲۰۱۹ رسیده است.

عملکرد نه چندان راضی کننده اخیر طلا ، دلیل کافی و راضی کننده برای بدبینی بعضی از تحلیل گران نسبت به این فلز ارزشمند را فراهم کرده است. با توجه به این که بازده اوراق خزانه ده ساله ، روز جمعه به پایین ترین حد از فوریه نزول کرد ، اما اونس طلا نتوانست مقاومت برای صعود از سطح هزار و هشتصد دلار را بشکند.

برخی از تحلیل گران می گویند : اکنون که بازده اوراق قرضه از رکورد پایین روز سه شنبه ، بالا تر رفته است ، اونس ممکن است به پایین هزار و هشتصد دلار سقوط کند.

راب هاورث ، استراتژیست سرمایه گذاری ارشد در بانک ولث منجمنت آمریکا اظهار کرد : طلا به نسبت ، بسیار قوی به نظر می آید ، زیرا همچنان حمایت در سطح هزار و هشتصد دلار را حفظ کرده است ، با این وجود روند احیای اقتصادی رو به رشد در آمریکا ، به معنای آن می باشد که نرخ های بهره واقعی بالا تر می روند و این امر ، مانعی برای روند صعودی طلا خواهد بود. در فضای اکنون طلا در کوتاه مدت با فشار های کاهشی رو به رو می شوند.

چه بر سر طلا می آید؟ سوالی که اکثر مردم یا بهتر است بگوییم همه ی مردم ایران منتظر جواب آن هستند!

دیدگاهتان را بنویسید