به گزارش CNN فارسی ، امروزه این فرودگاه راه اندازی شده است، اما در دسته C قرار دارد، به این معنی که خلبانان برای فرود در آنجا باید آموزش های ویژه ای ببینند. چراکه این تنها یک فرودگاه نیست و به همین دلیل در اینجا برخی از نفس گیرترین (و ترسناک ترین) فرودگاه های سراسر جهان قرار دارند.

مادیرا، پرتغال

کسانی که برای تعطیلات به مادیرا می‌روند، می‌دانند که این جزیره به دلیل فرودهای دشوار معروف است – و حتی گاهی اوقات اصلاً فرود نمی‌آید.  باند فرودگاه در لبه صخره در دو طرف به پایان می رسد – اما خوشبختانه باند پایین است و جاده ای در زیر آن وجود دارد. آوگیک‌ها آنقدر به مادیرا علاقه دارند که فرودگاهی با یک سکو در کنار باند فرودگاه ساخته است تا خلبان‌ها این محیط زیبا را تماشا کنند.

له، هند

بیست و سومین فرودگاه مرتفع دنیا خیلی بلند به نظر نمی رسد. اگر که متوجه شوید فرودگاه له در ارتفاع ۱۰۶۸۲ فوتی از سطح دریا قرار دارد. اطراف آن را کوه‌ها احاطه کرده‌اند، با یک باند فرودگاه کوتاه، در بعد از ظهر با بادهای شدید احاطه می‌شوند، به این دلیل است که پروازها فقط صبح‌ها محدود می‌شود. هواپیماهای پهن پیکر و سنگین مجاز نیستند و همه خلبانانی که در اینجا فرود می آیند آموزش های ویژه ای می بینند.

سینت مارتن

برای تماشای ویدیوهای فرود هواپیماها در سینت مارتن، باید آماده ی هر شوکی باشید – رسانه های اجتماعی مملو از فیلم هایی از فرود هواپیماهای جت در فرودگاه کارائیب است. دلیلش این است که باند فرودگاه مستقیماً به ساحل بازمی گردد، به این معنی که هواپیماها برای فرود درست بالای سرشان وارد می شوند. اگرچه جالب به نظر می رسد، اما چیز خطرناکی است – در سال ۲۰۱۷، زنی بر اثر انفجار موتور جت در حالی که به همراه سایر گردشگران لباس شنا روی حصار فرودگاه آویزان بود کشته شد. برای کسانی که در هواپیما هستند، برخاستن از زمین کمی ترسناک‌تر از فرود است – زیرا مستقیماً به سمت کوهی که پشت فرودگاه بالا می‌رود، حرکت می‌کنند.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید