طبق آمار مرکز آمار ایران، با توجه به افزایش چند برابری هزینه ها، خانواده های ایرانی همچنان در آمد بیشتری نسبت به هزینه دارند.

به گزارش  CNN فارسی ، مرکز آمار ایران با اعلام اینکه در سال گذشته متوسط هزینه کل خالص سالانه یک خانواده شهری ایرانی، حدود ۶۲٫۱ میلیون تومان بوده است ، نشان داد که این مبلغ ها نسبت به سال جاری، دچار سی و یک درصد افزایش شده است.

از هزینه کل سالانه خانواده شهری ، بیشتر از ۱۶٫۱ میلیون تومان با سهم بیست و شش درصد مربوط به هزینه های خوراکی و دخانی و حدود ۴۲ میلیون تومان با سهم هفتاد و چهار درصد، مربوط به هزینه های غیر خوراکی بوده است.

این در حالی می باشد که در میان هزینه های خوراکی و دخانی ، بیشترین سهم مربوط به آرد ، رشته ، نان ، غلات و فرآورده های آن و گوشت ، هر کدام با سهم بیست و یک درصد و در بین هزینه های غیر خوراکی ، بیشترین سهم با پنجاه درصد مربوط به مسکن ، روشنایی و سوخت بوده است.

میانگین درآمد شهری ها فقط ۷۶ میلیون

با توجه به هزینه ها که نسبت به سال پیش سی و یک درصد افزایش یافته است ، اما متوسط درآمد سالانه یک خانواده شهری ، بیش از ۷۶ میلیون تومان بوده است که نسبت به سال گذشته ، سی و هشت درصد افزایش یافته است. شواهد و منابع نشان می دهد که از این میان شغل ها ، حدود سی و یک درصد ، درآمد از مشاغل مزد و حقوق بگیری ، حدود پنجاه و سه درصد از محل درآمد های متفرقه و حدود شانزده درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیر کشاورزی تامین می شود.

میانگین درآمد روستایی ها فقط ۳۴ میلیون

متوسط درآمد روستایی ها امسال ، ۳۴ میلیون می باشد که نسبت به سال گذشته ، دارای افزایش حدود سی و یک درصدی شده اند ، یعنی تقریبا برابر با هزینه آن ها. منابع و شواهدات نشان می دهد که درآمد های به دست آمده از طرف روستایی ها ، حدود سی و سه درصد از مشاغل مزد و حقوق بگیری ، حدود سی درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیر کشاورزی . حدود سی و هفت درصد از محل درآمد های متفرقه خانواده تامین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید