به گزارش CNN فارسی ،خبرگزاری‌ها در ایران از برخورد دادسرای امنیت اخلاقی تهران با شماری از غرفه‌داران بازار مرکزی میوه و تره‌بار این استان به دلیل ورود به کار تولید این نوشیدنی‌ها از جمله آب‌گیری از انگور خبر می‌دهند.
آن‌ طور که خبرگزاری مهر نوشته، به‌ دنبال افزایش قیمت نوشیدنی‌های الکلی در ایران، شماری از غرفه‌داران بازار مرکزی میوه و تره‌بار تهران، به آب‌گیری انگور روی آورده‌اند.

بر اساس این گزارش، پنج‌شنبه هفته گذشته، دادستانی و نیروی انتظامی تهران در بازار میوه و تره‌بار تهران، شماری از غرفه‌داران را بازداشت و «۲۵ هزار لیتر آب‌انگور» را امحا کرده‌اند.

گزارش شده پرونده افراد بازداشت شده به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

براساس این گزارش، از این پس حراست شهرداری، «قرارگاه ثارالله» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مرکز پاوا، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، فعالیت میادین میوه و تره بار را رصد خواهند کرد.

براساس قوانین جمهوری اسلامی، تولید و مصرف مشروبات الکی در ایران جرم است و حتی منجر به صدور حکم اعدام برای شهروندان می‌شود.

بخش غالب مشروبات الکلی مصرفی شهروندان ایرانی از طریق مرزهای غربی با کشور ترکیه و عراق و از راه قاچاق تامین می‌شود.

به نوشته این خبرگزاری، با وجود برخورد سلبی با «متخلفان»، کماکان دست‌کم ۳۰ درصد غرفه‌داران به آب‌گیری انگور ادامه می‌دهند.

تولید و عرضه نوشیدنی‌های الکلی در ایران ممنوع است و این نوع نوشیدنی‌ها یا به صورت غیرقانونی به داخل قاچاق می‌شوند یا به صورت دستی و خانگی تولید می‌شوند.

نبود نظارت بر روند تولید نوشیدنی‌های الکلی در ایران موجب شده هر از گاهی افرادی به‌دلیل مصرف نوشیدنی‌های غیراستاندارد، جان باخته یا بینایی خود را از دست بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید