به گزارش CNN فارسی، ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه با هدف بازسازی آرایش نظامی، بهبود نحوه پشتیبانی، تامین خوراک و سوخت و انتقال زخمی‌ها و کشته‌های خود به سوی بلاروس عقب‌نشینی کردند.

این ستاد یک‌شنبه ۲۷ مارس طی اطلاعیه‌ای در صفحه «فیس‌بوک» خود نوشت که کماکان برخی یگان‌های نیروهای مسلح بلاروس در مقرها و مراکز نظامی در شمال اوکراین حضور دارند.

طبق این اطلاعیه، نیروهای روسیه در بسیاری از جبهه‌های جنوب، شرق و شمال شرق به‌ویژه در منطقه «پولیسیا» در تیررس توپخانه و هواپیماهای ارتش اوکراین قرار گرفته‌اند.

این اطلاعیه افزوده که منطقه «اسلویتیچ» هنوز در محاصره نیروهای روس بوده و این نیروها در تلاشند تا شهر «چرنیهیف» را نیز تصرف کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده که تمام تلاش‌های روسیه برای اشغال شهر بندری و استراتژیک «ماریوپول» در جنوب شرق اوکراین به شکست انجامیده و نیروهای مقاومت اوکراینی مانع سقوط این شهر شدند.

جنگ پارتیزانی

پیشتر نهاد اطلاعاتی اوکراین اعلام داشت که به‌زودی بیشتر مناطق تحت تصرف روسیه شاهد جنگ پارتیزانی و خیابانی خواهد بود.

نیروهای روسیه از آغاز تهاجم نظامی به اوکراین در ۲۴ فوریه گذشته تاکنون موفق به تصرف شهری بزرگ و استراتژیک در خاک اوکراین نشده‌اند.

همزمان کی‌یف اعلام کرده که ارتش روسیه برای جبران این ناکامی، در حال بازنگری در آرایش و راهبرد نظامی خود بوده و احتمالا طی روزهای آینده حملات سنگین خود را از سر خواهد گرفت.

تهاجم روسیه به اوکراین باعث واکنش هماهنگ و بی‌سابقه کشورهای غربی و پیمان ناتو شد و تنش‌ها میان روسیه و غرب را به‌شدت افزایش داد.

کشورهای غربی همچنین انواع سلاح‌های دفاعی از جمله موشک‌های ضد زره و ضد هواپیما به اوکراین تحویل دادند اما از ارسال اسلحه تهاجمی مانند هواپیما به این کشور به‌دلیل احتمال گسترش جنگ اجتناب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید