به گزارش CNN فارسی , احساسات وال استریت در چند روز گذشته پس از اشاره پاول به این نکته که بانک مرکزی فدرال با رویکرد محتاطانه ای برنامه های خرید اوراق قرضه خود را کاهش داده یا در آینده کاهش می دهد ، بیش تر کنترل شده است.در اواخر روز دوشنبه وال استریت به مدت کوتاهی وارد منطقه “طمع” شد به این معنی که سرمایه گذاران بی محابا شروع به انجام معامله های متفاوت کردند و در نهایت صبح سه شنبه به حالت خنثی خود بازگشت.

این شاخص که به بررسی نوسانات بازار VIX (VIX) ، تقاضا برای اوراق بهادار ، معاملات اختیار معامله و چهار معیار دیگر احساسات سرمایه گذاران می پردازد ، دقیقا یک هفته پیش از بروز دادن ترس شدید توسط سرمایه گذاران در ماه گذشته ، علائم ترس را نشان می داد.

اظهار نظرهای عوامانه پاول در مورد تورم را می توان بزرگترین دلیل افزایش احساسات مثبت بین سرمایه گذاران دانست ، به ویژه این که تیترهای مربوط به کووید ۱۹ و افغانستان همچنان خوب نیستند.
جیمی چانگ ، مدیر ارشد سرمایه گذاری دفتر جهانی خانواده راکفلر می گوید: “من این را بازار تفلون می نامم. از نظر من سرمایه گذاران می توانند همه این پیشرفت های مالی کمتر مطلوب را کنار بگذارند.” “صحبت بانک مرکزی فدرال نیز در مورد جلب رضایت بازار است.”
S&P 500 و Nasdaq هر دو در روز دوشنبه به بالاترین حد خود رسیدند. Dow نیز تا رسیدن به رکورد بعدی خود – و نقطه عطف ۳۶۰۰۰ – فاصله چندانی ندارد.

به طور کل ماه خوبی برای بازار سهام بود. شاخص داو بیش از ۱ درصد رشد کرده و نزدک حدود ۴ درصد افزایش یافته است. S&P 500 در ماه اوت نزدیک به ۳ درصد رشد کرد و شاخص تراشه آبی اکنون در یک دوره هفت ماهه برنده است.

به نظر می رسد که سرمایه گذاران بیشتر از این می ترسند که افزایش بیشتر سهام را از دست بدهند. همچنین دلگرم کننده است که افزایش قیمت بازار دیرهنگام گسترش یافته است و سهم بخش های ارزشمندتر مانند مراقبت های بهداشتی ، خدمات شهری و املاک و مستغلات ، همه دستاوردهای بزرگی محسوب می شود.

ترجمه از وبسایت رسمی CNN

دیدگاهتان را بنویسید