بودجه ۱ میلیارد دلاری اختصاص داده شده برای سیستم دفاع هوایی در ابتدا در قانون اجباری که مجلس در اوایل هفته تصویب کرده بود گنجانده شده بود ، اما این قانون برای رضایت گروهی از مترقیانی که می گفتند غرق می شوند از نسخه نهایی حذف شد. قانون میگوید ، مگر اینکه این بودجه از آن گرفته شود.

این لایحه اکنون به مجلس سنا می رود ، جایی که مشخص نیست چه زمانی رای خواهد آورد.

استنی هویر ، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان ، لایحه جداگانه ای ارائه کرد تا پنجشنبه تحت تعلیق به صحن علنی بیاید ، این بدان معناست که قوانین عادی لازم برای تصویب این لایحه را دور زد و برای تصویب آن نیاز به اکثریت دو سوم داشت.

رای نهایی ۴۲۰-۹ با دو نفر حاضر بود. هشت دموکرات و یک جمهوری خواه به این لایحه رای منفی دادند.

 

سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین برای رهگیری موشک ها در هوا طراحی شده است – با هدف قرار دادن آنها و شلیک موشک های رهگیر برای نابودی آنها – قبل از اینکه بتوانند غیرنظامیان ساکن در اسرائیل را بکشند. این سیستم در ابتدا توسط شرکت فناوری رافائل اسرائیل توسعه داده شد ، اما از آن زمان این سیستم بسیار قوی بوده است

به گزارش سرویس تحقیقات کنگره ، از نوامبر ۲۰۲۰ ، ایالات متحده ۱٫۶ میلیارد دلار برای باتری های گنبد آهنین ، رهگیرها ، هزینه های تولید مشترک و تعمیر و نگهداری عمومی به اسرائیل اختصاص داده بود.

این قانون به طور خاص بودجه ای برای جایگزینی رهگیرهای موشکی که در جنگ سنگین با حماس در ماه مه استفاده شده بود ، ارائه می دهد.

با توجه به انتشار اخبار مربوط به این قانون ، این بودجه “مطابق تفاهم نامه ۲۰۱۶ بین ایالات متحده و اسرائیل است ، که ایالات متحده را متعهد می کند که کمک های بیشتری برای بازسازی گنبد آهنین پس از دوره های درگیری به اسرائیل اجازه دهد. همچنان از خود در برابر حمله دفاع می کند. ”

راشیدا طلیب ، نماینده دموکرات در توئیتر خود با عدم تأمین بودجه پیش از رای گیری در توییتر اظهار داشت: “من قصد دارم رای منفی بدهم. ما باید از نقض حقوق بشر اسرائیل و دولت آپارتاید جلوگیری کنیم.

ترجمه از وبسایت CNN

 

دیدگاهتان را بنویسید