به گزارش CNN فارسی، بنت روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه در یک کمیته پارلمانی گفت که اسرائیل خود را آزاد می‌داند در صورت لزوم علیه دشمنانش اقدام کند.

او درباره امکان توافق هسته‌ای و احیای برجام نیز گفت: «در رابطه با مذاکرات هسته‌ای در وین، ما قطعا نگرانیم. اسرائیل طرفی از توافق‌نامه‌ها نیست.»

بنت اشاره کرد: «در صورتی که توافق‌‌ امضا شود، اسرائیل به آنچه که در توافق‌نامه‌ها نوشته می‌شود، مقید نیست و همچنان آزادی کامل عمل در هر مکان و زمان را بدون محدودیت خواهد داشت.»

این سخنان در حالی بیان می‌شود که یک دیپلمات اروپایی به ایران‌اینترنشنال گفته طی چند روز گذشته در مذاکرات وین پیشرفت حاصل شده است، اما این مساله با سرعت بسیار کم بوده است.

پیش از این نیز نخست‌وزیر اسرائیل ایران را در حال باج‌گیری در مذاکرات وین دانسته بود و از قدرت‌های جهان خواست به سرعت مذاکرات را متوقف کنند.

وزیر خارجه اسرائیل هم در توییتی نوشته بود: «رژیم افراطی ایران تهدید به نابودی اسرائیل می‌کند، اما مثل همیشه در این نبرد شکست خواهد خورد. رهبری شکست‌خورده رژیم، ایران را از درون ویران می‌کند. مردم ایران باید بدانند که جمهوری اسلامی دلیل زندگی فلاکت‌بار آن‌هاست.»

وزیر دفاع اسرائیل نیز اعلام کرده بود که به ارتش این کشور دستور داده تا برای حمله احتمالی به ایران آماده شود.

دیدگاهتان را بنویسید