به گزارش CNN فارسی گارد ساحلی ایتالیا روز یکشنبه ۲۳ آبان، بیش از ۵۵۰ مهاجر را که بسیاری از آنها پسران یا مردان جوان مصری بودند، از آب‌های طوفانی جنوب ایتالیا نجات دادند و به ساحل آوردند. این در حالی است که قاچاقچیان انسان به طور فزاینده‌ای از مسیرهای جدیدی برای حرکت‌شان استفده می‌کنند.

یک عملیات امداد از شنبه شب آغاز شد و در ساعات اولیه بامداد روز یکشنبه با نجات و انتقال ۳۰۳ مهاجر به بندر روچلا ایونیکا در منطقه کالابریا به پایان رسید.

خبرنگاران آسوشیتدپرس در روچلا ایونیکا گزارش دادند که ساعاتی بعد در روز یکشنبه، قایق پلیس گمرک یک کشتی ماهیگیری دیگر را که دچار مشکل شده بود دید و خدمه گارد ساحلی ۲۵۰ مهاجر دیگر را از آن کشتی به بندر روچلا ایونیکا منتقل کردند.

در حالی که اکثر مهاجران برای رسیدن به ایتالیا در مرکز دریای مدیترانه، از لیبی یا تونس حرکت می‌کنند، مقامات می‌گویند که شمار فزاینده‌ای از قایق‌های قاچاقچیان در مسیر جدیدی حرکت می‌کنند؛ مسیری که آغاز آن در ترکیه است و به جنوبی‌ترین نقطه شبه جزیره ایتالیا ختم می‌شود.

داوطلبان صلیب سرخ صبح روز یکشنبه در ساحل روچلا ایونیکا به عنوان بخشی از اقدامات احتیاطی کووید-۱۹، به پناهجویان کفش‌های پلاستیکی، پتو، غذا، و ماسک دادند. مقامات این منطقه به تازگی یک چادر را به عنوان مسکن موقت برای مهاجران برپا کرده‌اند، اما این چادر تنها برای ۱۲۰ نفر جا دارد و در نتیجه برخی از مهاجران به پناهگاه‌های دیگر انتقال یافته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید