به گزارش CNN فارسی ، علاوه بر این ، این شرکت گفت ، افزودن یک دوز تقویت کننده به یک واکسن ، ایمنی را بیشتر می کند و همچنین باید از افراد در برابر عفونت به شدت محافظت کند.
این شرکت جزئیات سه مطالعه را که جنبه های مختلف واکسن جانسون خود را مورد بررسی قرار داده بود ، منتشر کرد و گفت که در مجموع نشان می دهد که واکسن محافظت طولانی مدت را ارائه می دهد که می تواند با تزریق اضافی تقویت شود.
دکتر متایی ماممن ( Mathai Mammen ) ، سرپرست تحقیقات و توسعه جانسون، در بیانیه ای اعلام کرد :

تنها با دوز اول واکسن ما پاسخهای ایمنی قوی و ایمنی طولانی مدت ایجاد می کند. و هنگامی که تقویت کننده واکسن جانسون و جانسون کووید -۱۹ داده می شود ، قدرت محافظت در برابر COVID-19 بیشتر می شود.”
واکسن تک دوز جانسون و جانسون توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده در ۲۷ فوریه مجوز استفاده اضطراری داده شد. طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده ، این واکسن به حدود ۱۴٫۸ میلیون آمریکایی داده شده است.
آزمایش فاز ۲ شرکت در مورد رژیم دو دوز نشان داد که دادن دو دوز با فاصله ۵۶ روز ، ۱۰۰ درصد محافظت در برابر Covid-19 شدید و محافظت ۹۴ درصد در برابر کووید -۱۹ متوسط ​​شدید در ایالات متحده ایجاد می کند. در سطح جهانی ، رژیم دو دوز محافظت ۷۵ درصد در برابر کووید -۱۹ متوسط ​​تا شدید را انجام می دهد.

دومین مطالعه نشان داد افرادی که شش ماه یا بیشتر پس از دوز اول تزریق آنتی بادی ۱۲ برابر افزایش یافته اند-در مقایسه با افرادی که دوز دوم را در دو ماه دریافت کرده اند چهار برابر افزایش یافته است. دکتر دان باروچ ، رئیس مرکز ویروس شناسی و تحقیقات واکسن Beth Israel ، به CNN گفت ، بنابراین اگر افراد بعداً تقویت شوند ، حفاظت باید قوی تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید