به گزارش CNN فارسی بیش از ۵۰۰ شخصیت ایرانی برجسته مقیم آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا خواستار عدم حذف نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی شدند.

در نامه کمیته موقت متخصصان ایرانی به رئیس جمهوری ایالات متحده که با امضای بیش از ۵۰۰ شخصیت ایرانی برجسته مقیم آمریکا همراه بود سه‌شنبه ۱۲ آوریل از دولت آمریکا خواسته شد تا نام سپاه پاسداران ایران را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا (اف. ت. او) حذف نکند.

در این نامه سرگشاده به بایدن تاکید شده است که سپاه پاسداران و نیروی قدس آن اهرم رژیم تهران برای اقدامات تروریستی برون‌مرزی در منطقه و جهان و از ابزارهای سرکوب آن علیه مردم ایران است.

در این نامه تاکید شده که هر گونه رویکردی برای حذف نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی «بی‌توجهی آشکار به آرمان‌ها و مبارزات مشروع ایرانیان برای آزادی و کرامت انسانی است.»

امضاکنندگان این نامه از دولت بایدن خواستند که در کنار مردم ایران و مبارزات آنها برای تحقق صلح، آزادی و جمهوری غیرهسته‌ای قرار گیرد.

در این راستا همچنین نسبت به هر گونه احتمال امتیازدهی آمریکا به نظام سرکوب‌گر حاکم بر ایران که اقدامات بی‌ثبات کننده آن به تنش و ناامنی در منطقه و جهان دامن می‌زند، ابراز نگرانی شده است.

همچنین گفته شده که دولت ایالات متحده آمریکا نباید به رژیمی که اقدامات تروریستی و گروه‌های شبه‌نظامی مورد پشتیبانی مالی و تسلیحاتی آن باعث ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و جهان شده، امتیاز دهد.

نیز آمده که دولت بایدن نباید به رژیم سرکوب‌گر و ناقض حقوق بشری که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری آن خود یکی از متهمان به کشتار مردم ایران است، امتیازدهی و مشروعیت ببخشد.

شایان ذکر است که کمیته موقت متخصصان ایرانی از فوریه ۲۰۲۱ نامه‌های سرگشاده دیگری نیز به جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده ارسال کرده که امضای صدها شخصیت ایرانی مقیم آمریکا را به همراه داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید