به گزارش CNN فارسی، هنگامی که یک سرباز آمریکایی به نام  جان گونسالوز در طول جنگ جهانی دوم در آلمان مستقر شده بود، همان کاری را کرد که همه سربازان دلتنگ انجام می‌دادند: نامه‌نگاری به خانواده. او نامه‌ای به مادرش نوشت. این نامه می‌بایست در سال ۱۹۴۵ تحویل داده می‌شد، اما هرگز به او نرسید.

با گذشت ۷۶ سال حالا این نامه به همسر این مرد تحویل داده شد.

همسر گونسالوز، آنجلینا، زمانی که پستچی پاکت نامه  هوایی عجیبی را در صندوق خانه‌اش در ووبرن، در ایالت ماساچوست انداخت، شوکه شد. تاریخ این نامه ۶ دسامبر ۱۹۴۵ بود – یعنی چند ماه پس از پایان جنگ جهانی دوم – و سرباز در آن نوشته بود که احتمالا به زودی به کشورش باز خواهد گشت. او همچنین در مورد غذای «بسیار کثیف» و آب و هوای دلگیر محل استقرار نوشته بود. نامه با ابراز محبت تمام شده بود و روی پاکت نامه، تمبری با ارزش شش سنت خورده بود.

آنجلینا و جان وقتی آن نامه نوشته شده بود، یکدیگر را نمی‌شناختند. این دو در سال ۱۹۵۳ ازدواج کردند و صاحب پنج پسر شدند. آن‌ها به مدت ۶۱ سال ازدواج کردند تا اینکه جان در سال ۲۰۱۵ در سن ۹۲ سالگی درگذشت. بنابراین برای بیوه او خواندن این نامه مانند گام برداشتن در زمان بود.

آنجلینا در مورد دریافت این نامه گفته که احساس عجیبی را تجربه کرده، گویی که او آنجا ایستاده و نامه را برایش می‌خواند.

«وقتی دستخط زیبایش را دیدم لبخند زدم. من همیشه شیوه نوشتن حرف‌های e او را دوست داشتم.»

خب، این همه مدت نامه کجا بود؟

واقعا مشخص نیست که نامه را برای بیش از هفت دهه در کجا نگهداری می‌کردند، اما آنچه می‌دانیم این است که در اواخر سال ۲۰۲۱ در مرکز پردازش خدمات پستی ایالات متحده در پیتسبورگ پیدا شد. کارمندان آنجا متوجه شدند که این مکاتبات چقدر خاص است و زمانی را صرف ردیابی اینکه کجا فرستاده شود، کردند. به همراه نامه سرباز، نامه دیگری از استفان دی استوول در مرکز پیتسبورگ ملحق شده بود.

در این بیانیه آمده است: «ما از درگذشت همسر شما در سال ۲۰۱۵ (تسلیت ما) آگاه هستیم. با کارهای اختصاصی کارمندان پست در این مرکز، ما توانستیم آدرس شما را تعیین کنیم، از این رو این نامه به شما تحویل داده می‌شود، البته با ۷۶ سال تأخیر. با توجه به سن و اهمیت سابقه خانوادگی شما، تحویل این نامه برای ما بسیار مهم بود. »

آنجلینا نامه را در ۹ دسامبر ۲۰۲۱ دریافت کرد که یک غافلگیری خوب درست قبل از کریسمس بود. برایان گونسالوز، پسر این زوج، نوشته که احساس می‌کند که پدرش برای فصل تعطیلات برگشته است.

سرباز آمریکایی جان گونسالوز این نامه را در زمان اقامتش در آلمان در سال ۱۹۴۵ به مادرش نوشت – اما هرگز به او تحویل داده نشد.

دیدگاهتان را بنویسید