به گزارش CNN فارسی ، . این مطالعه همچنین قاب‌های انعطاف پذیر، دوربین‌ها و صفحه‌های پلیمری بیشتری را برای آینده پیش بینی کرد.

ویژگی‌های احتمالی موبایل های نسل آینده

  • نقشه برداری سه بعدی از چهره
  • نمایشگر‌های هولوگرافی
  • تلفن‌های انعطاف پذیر که دور مچ دست می‌پیچند

پایداری یکی از ویژگی‌های قوی تلفن‌های نسل آینده است، زیرا تصور می‌شود تولیدکنندگان در حال بررسی راه حل‌های کمک به محیط زیست هستند که شامل بازیافت، حداقل بسته بندی و جوهر سویا است. همچنین از طرح رتبه بندی زیست محیطی توسط شبکه‌های بزرگ صحبت شده که موبایل‌ها را بر اساس دوام، تعمیرپذیری، قابلیت بازیافت، کارآیی آب و هوا و بهره وری از منابع ارزیابی می‌کند.

شکل ظاهری گوشی های هوشمند سال ۲۰۴۰

در آینده و سال ۲۰۴۰، گوشی های هوشمند نه‌تنها فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری صدا خواهند بود، بلکه دکمه‌های کنترل حجم صدا، کلید پاور و پورت شارژ هم حذف خواهند شد. پیش‌بینی این موضوع چندان سخت نیست. چیزی که ما تصور می‌کنیم، دستگاهی با صفحه نمایش همیشه روشن در تمام سطوح آن است. موبایلی را تصور کنید که هنگام قفل بودن ظاهری مشابه یک تخته سنگ، آلومینیوم یا طلا دارد. سپس آن را بر می‌دارید و بخش جلویی، صفحه هوم را نشان می‌دهد. می‌خواهید نگاهی فانتزی‌تر به گوشی های هوشمند سال ۲۰۴۰ داشته باشید؟ وارد تنظیمات شده و از منوی بصری آن، شکلی جدید را برای موبایل خود انتخاب کنید. شاید شما الگویی را ترجیح می‌دهید که با لباس‌تان ست باشد یا چرا تصویر متحرکی را انتخاب نکنیم که از حرکت ابرها در حین یک طوفان تقلید کرده یا شعله‌های آتش را نمایش می‌دهد؟ برای تکنولوژی سال ۲۰۴۰، چنین چیزی همانند داشتن ساعتی روی صفحه برای نمایش زمان است. در مورد خط و خش و عناصر بیرونی هم نیازی به نگرانی نیست چرا که پوشش Silverback Glass 15، تلفن هوشمند شما را به یک موبایل نابودنشدنی تبدیل می‌کند.

تا دو دهه دیگر، ناچ‌ها را تنها می‌توان در «موزه تکنولوژی موبایل» پیدا کرد چرا که حالا تمام دوربین‌ها، سنسورها یا اسپیکرها زیر صفحه تعبیه شده یا بخشی از دستگاه خواهند بود.

اما شما چنین دستگاهی را چگونه باز می‌کنید؟ هرچند، احتمالا تا زمان دیدن یک الماس در داخل آن، هیچ کسی این کار را نخواهد کرد. برای این کار، احتمال نیاز باشد موبایل را در اختیار سازندگان قرار دهید تا آنها با استفاده از ابزاری مخصوص، بدنه خارجی را آب کرده و اجزای داخلی را بازیافت کنند. تعمیر در سال ۲۰۴۰؟ ما بعید می‌دانیم.

دیدگاهتان را بنویسید