به گزارش CNN فارسی ، هیئت مدیره مدارس جنوبی پنسیلوانیا تصمیم خود برای ممنوعیت کتب و منابع ضد نژادپرستی را لغو کرد.

جولی رندال رومیگ ، هیئت مدیره مدرسه مرکزی یورک به اتفاق آراء فهرست کتابها و منابع ضد نژادپرستی را که به سرعت اعمال می شود ، تصویب کرد.

این تغییر یک هفته پس از اعتراض دانش آموزان و جلسه داغ هیئت مدیره مدارس در مورد “فهرست منابع تنوع” که سال گذشته توسط هیئت مدیره از برنامه درسی ممنوع شد ، صورت می گیرد.

سال گذشته ، هیئت مدیره مدرسه تمام سفیدها به اتفاق آرا لیستی از منابع آموزشی را که شامل کتاب کودک در مورد رزا پارک ها ، زندگینامه ملاله یوسف زی و تالار شهر کنجد خیابان در مورد نژادپرستی بود ممنوع کرد.
مقامات مدرسه گفته بودند که این مواد ممنوع نشده است ، اما در حالی که هیئت مدیره آنها را بررسی کرده است “منجمد” شده است. اما این روند نزدیک به یک سال به طول انجامید.
گروه دانش آموزان مدرسه یورک ، که می گوید از آموزش متنوع برای همه کودکان حمایت می کند ، گفت که آنها از تصمیم هیئت مدیره شگفت زده شده اند.
هیئت اجرایی اتحادیه ضد نژادپرستی پلتر (PARU) در بیانیه ای اعلام کرد که لغو این ممنوعیت شگفت آور بود اما به طریقی که اکثر فکر می کنند تعجب آور نیست.

ما امیدواریم که این درس برای این جامعه و رهبری باشد: این بی عدالتی دیگر قابل تحمل نیست و نخواهد شد. ”

بن هاجز ، مرکزی یورک ، پنج دانش آموز دبیرستانی را مجبور کرد “هر هفته یک اعتراض راهپیمایی مسالمت آمیز ترتیب دهند تا مطمئن شوند که منطقه ما شنیده است که آنها (و بسیاری دیگر) احساس نمی کنند که با این ممنوعیت منابع نمایندگی شده اند.” معلم دبیرستان و مشاور کارکنان PARU به CNN گفت.

آنها قهرمان هستند و باید به عنوان سنگرهای آزادی و دموکراسی آمریکا مورد تجلیل قرار گیرند. من می خواهم روشن باشم ، این بچه ها این کار را کردند. ”

بحث و تبادل نظر درباره نژاد در یورک در پی اعتراضات عدالت نژادی تابستان گذشته آغاز شد و دانش آموزان در مورد نژادپرستی و نیاز به ایجاد محیطهای فراگیر بیشتر گفتگو کردند.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید