به گزارش CNN فارسی کاخ باکینگهام اعلام کرد که ملکه انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده است.

پیش از این ملکه انگلیس اعلام کرده بود که اوایل سال ۲۰۲۱ اولین دز واکسن کووید را دریافت و همچنین دیگران را ترغیب کرده تا واکسیناسیون خود را انجام دهند و این روند را تکمیل کنند، اما این در حالی است که کاخ باکینگهام در خصوص اینکه آیا او دز‌های بعدی را هم دریافت کرده است یا خیر اظهار نظر نکرده و گفته که در رابطه با اطلاعات پزشکی و خصوصی ملکه چیزی اعلام نخواهد کرد.

چندی قبل نیز گردهمایی خاندان سلطنتی انگلیس برای دومین سال متوالی به خاطر ویروس کرونا لغو شده بود.

پیش از این کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای از توصیه پزشکان انگلیس به ملکه الیزابت برای استراحت و عدم حضور او در کنفرانس «تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد ۲۰۲۱» (COP26 Summit) خبر داده بودند.

الیزابت دوم با ۷۰ سال سلطنت طولانی‌ترین مدت فرمانروایی در میان حکمرانان انگلیس و حاکمان زن جهان را دارد.

این در حالی است که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به دلیل اتهامات وارده به وی درباره برپایی مهمانی در دفتر نخست وزیری در زمان قرنطینه کرونا همچنان تحت فشار برای استعفا قرار دارد. او یکی از ۵۰ نفری است که پلیس انگلیس از آن‌ها تحقیقات انجام داده است.

ملکه الیزابت دوم اخیرا در بیانیه‌ای تاریخی اعلام کرده بود که کاملیا همسر شاهزاده چارلز ملکه بعدی انگلیس خواهد شد. ملکه الیزابت دوم ۹۵ ساله بیانیه جشن پلاتینیوم را صادر کرده است تا به سال‌ها نااطمینانی پایان دهد. بر اساس برنامه اعلام‌شده، زمانی که چارلز فرزند ملکه عنوان پادشاه را کسب و تاجگذاری کند، کاملیا دوشس کورنوال ملکه خواهد شد.

سلامت ملکه، مسن‌ترین و طولانی‌ترین پادشاه جهان، از زمانی که در اکتبر گذشته یک شب را به دلیل بیماری نامشخصی در بیمارستان گذراند و سپس پزشکانش به او توصیه کردند که استراحت کند، مورد توجه قرار گرفته است. الیزابت روز چهارشنبه به اعضای خانواده سلطنتی گفت که نمی تواند حرکت زیادی داشته باشد و اولین تست خود را از زمان مثبت شدن آزمایش چارلز انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید