به گزارش CNN فارسی، معلمان ایرانی در شهرها و استان‌های مختلف با هدف همسان‌سازی حقوق همه مشاغل، اجرای تحصیل رایگان و آزادی معلمان زندانی دست از کار کشیده و در محل کار خود اعتصاب کردند.

«شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان» شنبه ۹ بهمن در بیانیه‌‌ای اعلام کرد، این تحصن سراسری به‌مدت دو روز ادامه داشته و آموزش حضوری و یا مجازی از سوی معلمان متوقف خواهد شد.

این بیانیه از معلمان خواسته است تا روز دوشنبه ۱۱ بهمن نیز برابر مکان‌های از قبل‌ اعلام‌شده تجمع سراسری تشکیل دهند.

تحصن سراسری امروز در بسیاری از شهرها از جمله مرودشت، فریدونشهر، قزوین، شیراز، کرج، الیگودرز، نیشابور، کیش، زرقان، بوکان، گچساران، میاندرود، کامیاران، همدان، مریوان، سنندج، سردرود، بابل، و بوشهر گزارش شده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «مصوبه ناقص رتبه‌بندی و عدم اجرای آن توسط دولت، بی‌توجهی به لایحه همسان‌سازی بازنشستگان، عدم پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت فرهنگیان و تداوم زندان فعالین صنفی و معلمــان دربند» از جمله موارد اعتراضی معلمان به سیاست‌های دولت ایران است.

پیش از این و در چهار اعتراض سراسری اخیر، نیروهای امنیتی به محل تجمع فرهنگیان هجوم برده و شماری از آن‌ها از جمله محسن عمرانی و محمود ملاکی، دو فعال صنفی معلمان در بوشهر و پیروز نامی، دبیر هیئت مدیره کانون صنفی معلمان خوزستان در اهواز را بازداشت کرده بودند.

به گفته شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، تحصن و تجمع بعدی معلمان، دو هفته دیگر و در تاریخ ۲۳ تا ۲۷ بهمن ماه آغاز خواهد شد.

این شورا از معلمان خواسته است تا در تجمع سراسری روز پنج‌شنبه ۲۸ بهمن نیز شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید