به گزارش CNN فارسی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه روز شنبه ۱۶ آوریل/۲۷ فروردین‌ماه، به دلیل «موضع خصمانه» بریتانیا در قبال جنگ اوکراین، ورود بوریس جانسون، نخست‌وزیر و شماری از وزیران ارشد بریتانیا به روسیه را ممنوع کرد.

این وزارت خانه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم ممنوعیت ورود ورود بوریس جانسون و دیگر مقامات ارشد بریتانیا در واکنش به کارزار رسانه‌ای و سیاسی این کشور که با هدف در انزوا قرار دادن روسیه ادامه دارد، اتخاذ شده است.

علاوه بر نخست‌وزیر بریتانیا، لیز تراس، وزیر امور خارجه، بن والاس، وزیر دفاع، دومینیک راب، معاون بوریس جانوسن و چنین سیاستمدار ارشد دیگر این کشور که عمدتا از اعضای کابینه هستند، از ورود به روسیه ممنوع شده‌اند. روسیه گفته است که اسامی بیشتری را به این فهرست خواهد افزود.

طبق گزارش اخیر واشنگتن پست، چندین مقام ارشد دیگر دولت‌های غربی از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا و دستیاران ارشد کاخ سفید نیز از ورود به روسیه منع شده‌اند.

روسیه در حالی این تصمیم را اعلام می‌کند که بوریس جانسون یک هفته پیش (نهم آوریل ۲۰۲۲) طی سفری غیرمنتظره وارد کی‌یف شد و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دیدار کرد. وی پس از این دیدار بر حمایت از نیروهای اوکراین در برار تحاجم روسیه تاکید کرد.

دولت بریتانیا علاوه بر اسال کمک‌های نظامی به اوکراین، شمار زیادی از الیگارش‌ها روس و مقامات ارشد دولت روسیه را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. بریتانیا همچنین با تاکید بر تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه گفته است که کمک‌های نظامی خود به اوکراین را بیشتر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید