به گزارش CNN فارسی، این مقام آمریکایی که نخواست نامش منتشر شود، روز جمعه ششم اسفندماه به خبرنگاران گفت امیدوار است علی باقری کنی، مذاکره‌کننده اصلی ایران، در روزهای آینده با «دید مثبت» به محل مذاکرات بازگردد.

او اضافه کرد که حتی اگر مذاکره‌کننده ارشد ایران با نگاه مثبت به وین بازگردد، موضوعات دشواری روی میز مذاکره وجود دارد.

او همچنین گفت: «در یکی دو هفته گذشته پیشرفت قابل توجهی صورت گرفته، اما در عین حال مهم است که توجه داشته باشیم که مسائل بسیار جدی باقی مانده است.»

این مقام آمریکایی اشاره کرد اگر بتوان به یک توافق دست یافت، از بسیاری جهات شرایط توافق اولیه در مورد سطوح غنی‌سازی اورانیوم، ذخایر اورانیوم غنی شده‌ای که ممکن است ایران در اختیار داشته باشد و تعداد سانتریفیوژهایی که ممکن است فعالیت کند، پیگیری خواهد شد.

این مقام دولت بایدن با بیان اینکه هنوز هم اختلافاتی وجود دارد که برای آن‌ها «راه حلی روی میز وجود ندارد»، گفت: «امیدواریم که وقتی ایران بازمی‌گردد، با آمادگی برای حل سریع این مشکل وارد شود.»

این‌ سخنان در حالی است که با وجود گزارش‌ها درباره بازگشت ایران به غنی‌سازی زیر پنج درصد در توافق احتمالی با کشورهای غربی، رییس سازمان انرژی اتمی گفته که غنی‌سازی ۲۰ درصد ادامه خواهد یافت.

در روزهای گذشته مقام‌های جمهوری اسلامی مذاکرات وین را در «خط پایان» توصیف کرده و از احتمال دستیابی به توافق سخن گفته‌اند.

مقام‌های غربی می‌گویند تهران باید برای رسیدن به توافق تصمیمات اساسی بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید