به گزارش CNN فارسی، لیندا چاوز مدیر سابق دفتر روابط عمومی در کاخ‌سفید در مقاله‌ای که به تاریخ چهارشنبه ۱۵دی منتشر شد، با اشاره به تحولات ایران و تظاهرات و اعتراضات گسترده به‌ویژه تظاهرات سراسری معلمان نوشت: «مردم ایران به‌دنبال تغییر رژیم از درون هستند و جهان باید در کنار آنها بایستد».

وی در مقاله خود با مروری بر اعتراضات گسترده و سراسری در ایران و تحریم نمایش انتخاباتی که رئیسی جلاد از آن سر درآورد به آلترناتیو قوی در ایران اشاره می‌کند و می‌نویسد: «بلافاصله پس از تأیید رئیسی به‌عنوان رئیس‌ جمهور بعدی جمهوری اسلامی، یک ائتلاف دمکراتیک به نام شورای ملی مقاومت ایران میزبان یک کنفرانس و گردهمایی بین‌المللی برای بحث در مورد آینده میهن خود و چشم‌انداز تغییر حکومت بود. در آن، مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، پیش‌بینی کرد که «دوران جدید» با رهبری رئیسی در افزایش بی‌سابقه «خصومت و دشمنی بین رژیم ایران و جامعه» تعریف می‌شود. اعتراضات مداوم معلمان تنها یک نمونه از دقیق بودن این پیش‌بینی است».

لیندا چاوز مقاله خود را با اشاره به سیاست‌های مماشات جویانه غرب و تنها راه برای مقابله با رژیم ایران ادامه داده و می‌نویسد: «از آنجایی که تهدید رژیم فعلی ایران در سال۲۰۲۲ هم‌چنان رو به افزایش است، باید امیدوار باشیم که غرب بر سکوت خود غلبه کند. ما باید امیدوار باشیم که ایالات متحده و متحدانش خود را از وضعیت موجود رها کنند، از جمله تعهدی برده‌وار به فرآیند مذاکرات هسته‌یی که هیچ نشانه امیدی در وادار کردن رژیم به تغییر رفتار خود در آن دیده نمی‌شود. سیاست‌گذاران غربی باید آنچه را که مدتهاست توسط فعالان ایرانی از هر قشری فهمیده‌اند، درک کنند: این احمقانه است که انتظار داشته باشیم رژیم فعلی رفتار خود را تغییر دهد.
در واقع مردم ایران به‌دنبال تغییر رژیم از درون هستند و جهان باید در کنار آنها بایستد».

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید