به گزارش CNN فارسی ، با توجه به اینکه در مسیر فعلی خود، مد می تواند بیش از ۲۶ درصد از بودجه جهانی کربن اختصاص داده شده در تمام صنایع را برای محدود کردن گرمایش جهانی به ۲ درجه سانتیگراد تا سال ۲۰۵۰ استفاده کند. ، و تغییرات چشمگیر مورد نیاز برای مهار انتشار گازهای گلخانه ای را به تنهایی ایجاد نمی کند. تغییر تنها زمانی رخ می دهد که قوانینی وجود داشته باشد که آن را ایجاد کند. اما هیچ مقررات زیست محیطی خاصی برای مد در ایالات متحده وجود ندارد. زمان آن فرا رسیده است که صنعت را مورد توجه قرار دهیم و قانونگذاران ایالات متحده را تحت فشار قرار دهیم تا اقدامات فوری انجام دهند.
تا ۹۸ درصد از انتشارات صنعت مد از تولید ناشی می شود. و تولید لباس از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ دوبرابر شد، که توسط برندهای جهانی “فشن مد” هدایت می شد که هر ساله مجموعه های بیشتری نسبت به برندهای سنتی منتشر می کنند. با توجه به اینکه خریداران تنها پس از چند بار پوشیدن ، لباس را دور می اندازند، منسوجات یک کامیون زباله در حال حاضر در هر ثانیه دفن یا سوزانده می شود که منجر به انتشار گازهای گلخانه ای مضرتر می شود. تغییر این امر با تغییر رفتار مصرف‌کننده برای چرخش مجدد، به جای دور ریختن اقلامی که دیگر نمی‌پوشند، آغاز می‌شود، اما باید با قوانینی برای مهار ردپای مد ادامه یابد.

اروپا نمونه بارز این است که کنگره چگونه می تواند اقدام قانونی انجام دهد. در سال ۲۰۲۰، فرانسه قانونی را تصویب کرد که سوزاندن یا دفن اقلام مد فروخته نشده را ممنوع می کند و شرکت ها را ملزم می کند اقلام فروخته نشده را اهدا یا بازیافت کنند. هدف ابتکار محصولات پایدار کمیسیون اروپا این است که محصولات در سراسر اتحادیه اروپا را بادوام تر و قابل بازیافت تر کند و به مواد شیمیایی مضر در اقلامی مانند منسوجات رسیدگی کند.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید