به گزارش CNN فارسی ، احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، درباره آخرین وضعیت لایحه دائمی کردن قانون همسان سازی بازنشستگان لشکری و کشوری گفت : الان این لایحه در مجلس شورای اسلامی  مطرح است و نظر اکثریت قاطع نمایندگان مبنی بر حمایت از این لایحه به نفع بازنشستگان می باشد.

وی در مورد مشکلات بازنشستگان افزود : دائمی شدن قانون همسان سازی بازنشستگان یکی از اولین موضوعاتی است که نمایندگان با شروع کار مجلس یازدهم آن را پیگیری کردند و مدام به عنوان یک مطالبه از  دولت می خواستند تا هرچه سریع ‌تر این لایحه را با پیش بینی بار مالی اش به مجلس ارسال کند ، چرا که تمامی ما می‌ دانیم بازنشستگان این روز ها چقدر با  مشکلات اقتصادی و تورم وحشتناک ، دست و پنجه نرم می‌ کنند.

احسان ارکانی ادامه داد : بعد از اینکه دولت ، لایحه را به مجلس ارسال کند، کمیسیون اجتماعی کار آن را انجام داد و اکنون لایحه در دستور کار برای تصویب قرار دارد و هدف ما این می باشد که هفته پیش رو با هر راهکار ، موجود این لایحه را تصویب کنیم.

ارکانی در جواب به این سوال که چرا تصویب این لایحه تا کنون انقد زمان برده است؟ گفت : علی رغم اینکه آقای نوبخت اعلام کردند بار مالی این موضوع در لایحه دیده شده ، اما به نظر می ‌رسد در موضوع تامین اعتبارات ابهاماتی وجود دارد بنابراین پیگیر هستیم تا موضوع اعتبارات را شفاف سازی کنیم تا در آینده وقتی لایحه را به  شورای نگهبان  ارسال کردیم، شامل اصل ۱۷۵  قانون اساسی  نشود؛ این اصل می‌ گوید تمام لوایح که بارمالی دارند باید محل تامین اعتبارات آنها به صورت شفاف پیش بینی شود.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد : انشاالله با تصویب دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان ، دیگر شاهد دغدغه همیشگی آنها در سنوات گذشته مبنی بر اختلاف میزان حقوق آنان با شاغلین نخواهیم بود چرا که هر ساله ما شاهد نارضایتی بازنشستگانی هستیم که می ‌گویند چرا  حقوق  بازنشستگان لشکری، کشوری،  تامین اجتماعی  و… بایکدیگر تفاوت دارد و میزان آن با حقوق شاغلین نیز متفاوت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید