پکن زمانی به عنوان یکی از آلوده ترین شهرهای جهان شناخته می شد ، با دودهای غلیظ و هوایی تند بسیار آلوده برای ساکنان آن شهر.

وزیر محیط زیست کشور چین روز چهارشنبه مدعی شد که اکنون آسمان شهر پکن از همیشه بیشتر آبی است و این نشانه ای است که پایتخت چین در حال ورود به عصر جدیدی از هوای پاک است.

به گزارش روزنامه دولتی Global Times ، هوانگ رانکیو ، وزیر گفت: “آبی بودن آسمان پکن” به تدریج به وضعیتی عادی برای ما تبدیل شده است و ما از این بابت خرسندیم. ”
اگرچه شهرهای چین مدتهاست در رتبه بندی جهانی بدترین کیفیت هوا در جهان قرار دارند ، اما در طول سال ها پیشرفت مداوم خود را نشان داده اند. پکن به تنهایی ۱۰ روز از آلودگی شدید هوا در سال گذشته را از آن خود ثبت کرده بود ، در این باره هوانگ گفت – این میزان آلودگی تقریباً ۸۰ درصد از سال ۲۰۱۵ کاهش یافته است. عکس های اخیر از پکن , آسمان آبی روشن و آفتاب تابستانی را نشان می دهد که زمانی در این شهر تقریباً ۲۱ میلیونی نادر بود.
تحول در کیفیت هوای پکن نشان می دهد که کمپین مبارزه با آلودگی این کشور از سال ۲۰۱۳ چقدر موفق بوده است. میزان آلودگی موجود در هوای پکن به ۹۰۰ میکروگرم در متر مربع رسیده است که این مقدار ۹۰ برابر بیشتر از میزان توصیه شده ی روزانه ی سازمان بهداشت جهانی است.
هواپوکالیپس (مرکز کنترل هوای پکن) توجه رسانه های جهانی را پس از این اتفاق به خود جلب کرده است به حدی که یک شرکت آبجوسازی محلی یک آبجو را با نام این سازمان به بازار عرضه کرد و قول تخفیف هایی در روزهای مه آلود را به مردم داد.
ساکنان کشور چین روزهای بسیار سختی و سرفه های وحشتناکی را به علت آلودگی هوا تجربه کرده اند و دیگر حاضر نیستند در چنین موقعیتی قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید