رئیس جمهور آمریکا, جو بایدن به تازگی چند خبر ناخوشایند دریافت کرد: بیماری همه گیری که او برای پایان دادن به آن انتخاب شده بود می تواند عمیقاً در یک دوره انتخابات میان دوره ای ، با همه تخریب های سیاسی و اقتصادی که ممکن است به دنبال داشته باشد ، ادامه یابد.

هشدار دکتر آنتونی فائوچی ، کارشناس ارشد دولت در زمینه بیماریهای عفونی ، مبنی بر اینکه این بحران تا بهار سال آینده تحت کنترل نخواهد بود , تکان شدیدی به ملت خسته ی آمریکا وارد کرد.

این همچنین بدان معناست که بهترین برنامه های بایدن برای پیروزی بر همه گیری کرونا و سوار شدن بر موج اقتصادی در کمپین نتایج انتخابات کنگره در نوامبر سال آینده ، در حال حاضر در معرض خطر است.
یک بیماری همه گیر که زمستان وحشتناک دیگری را برای مردم آمریکا رقم میزند ، باعث کند شدن روند بهبود اقتصادی می شود که اتفاقا بایدن برای عملکردی قوی در سال آینده به آن متکی است. این مساله می تواند روحیه ی مردم را از بین ببرد و باعث ایجاد نوعی روحیه ی ضعیف در بین رای دهندگان به بایدن شود که این موضوع جایگاه بایدن را به عنوان رییس جمهور تهدید می کند. بر اساس نظرسنجی های اخیر NBC و CBS ، در حال حاضر ، میزان رضایت افراد از شخص رئیس جمهور و اعتماد عمومی به مدیریت او در زمینه ی کنترل همه گیری کرونا کاهش یافته است.
فائوچی در مصاحبه با اندرسون کوپر از CNN گفت: “با شروع فصل بهار ، می توانیم به یک حالت عادی برگردیم ، یعنی کارهایی را که امیدوار بودیم انجام دهیم ، از سر بگیریم.”
افزایش موارد ابتلا به کووید -۱۹ که بسیاری از مناطق کشور را درگیر کرده است ، چیزی که به عنوان تابستان رهایی از این ویروس شناخته می شد را به تابستان همه گیری کرونا تبدیل کرده است ، زیرا بیمارستان های سراسر جنوب آمریکا تحت کنترل کووید قرار گرفته اند.
۱۷ ماه از تغییر زندگی روزانه آمریکایی ها به دلیل کرونا گذشته است که اصلا قابل پیش بینی نبود.
اما حتی این چشم انداز که پایان نبرد علیه کووید -۱۹ می تواند چند ماه دیگر باشد ، نشان دهنده یک سناریوی سیاسی ضعیف برای رئیس جمهور آمریکا و حزب دموکرات وی است که در تلاش برای حفظ کنترل کنگره با موانعی تاریخی روبرو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید