دولت انگلیس روز پنجشنبه لیست سفر سبز‌ خود را،لیستی از کشورهای مجاز برای سفر به این کشور به دلیل همه گیری کرونا، به روزخواهد کرد و طی این امر آلمان ، اتریش ، اسلوونی ، اسلواکی ، لتونی ، رومانی و نروژ را به لیست اضافه خواهد کرد.

طبق قانون دولت انگلیس، مسافرانی که از کشورهای فهرست سبز قصد برگشت به انگلستان را دارند نیازی به قرنطینه شدن ندارند مگراینکه نتیجه آزمایش PCR آنها مثبت باشد.

تغییرات لیست اعلام شده از روز یکشنبه ۸ آگوست در انگلستان اعمال می شود.

دولت انگلیس همچنین کشور های هند ، بحرین ، قطر و امارات را از لیست قرمز به لیست به اصطلاح کهربا منتقل می کند ، به این معنیکه مسافرانی که از کشورهای نام برده شده وارد انگلستان می شوند، در صورت منفی بودن تست کووید ۱۹ و واکسینه شدن توسطواکسن های مورد تایید انگلستان دیگر نیازی به قرنطینه شدن ندارند.

واکسن های مورد تایید این کشور شامل واکسن Pfizerیا همان BioNTech ، واکسن Moderna ، واکسن Oxford یا همانAstraZeneca و در نهایت واکسن Janssen (که فقط یک دوز Janssen مورد نیاز است) می باشند.

در همین حال ، گرجستان و مکزیک روز پنجشنبه به لیست قرمز کشور انگلستان اضافه می شوند و مسافرانی که از این کشورها وارد میشوند ملزم خواهند شد به مدت ۱۰ روز کامل در هتلی تحت نظارت دولت قرنطینه شوند و هزینه ای بالغ بر ۳۲۰۰ دلار برای هر فرد بالغمجرد بپردازند.

گرانت شاپس ، وزیر حمل و نقل بریتانیا در بیانیه ای گفت: ما متعهد هستیم که سفرهای بین المللی را با خیال راحت دوباره از سر گیریم واز مزایایی که در برنامه واکسیناسیون موفق خود کسب کرده ایم در راستای حمایت خانواده ها و مشاغل در سراسر جهان بهره ببریم.

بیماری همه گیر کرونا مدت هاست که گریبان گیر تمامی مردمان دنیا شده است که کشورهای متعددی امید دارند با واکسینه شدن این بیماری بعد از مدت ها ریشه کن شود.

دیدگاهتان را بنویسید