در هفته های آینده چهل درصد بازار با کمبود موبایل های پر فروش مواجه خواهد شود که این اتفاق باعث افزایش قیمت موبایل می شود.

رضا عالیان در همان اول صحبت ‌های خود گفت : (( اتفاقی که در دو هفته گذشته افتاد این بود که تعدادی از شرکت‌ هایی که وارد‌ کننده شیائومی بودند ، در کارتابل‌ هایشان پیغامی دریافت کردند ، مبنی بر اینکه ترخیص برخی مدل‌ های گوشی شیائومی ، نوکیا و دوجی به دلیل پشتیبانی نکردن از شماره اضطراری امکان‌ پذیر نیست و تا زمانی که این مشکل حل نشود ، دیگر ثبت سفارش هم صورت نمی ‌گیرد.))

وی ادامه داد : ((خود کمپانی‌ ها به دلیل تحریم‌ ها ، دیگر برای ایران سفارش‌ سازی انجام نمی ‌دهند و مستقیما با ایران کار نمی ‌کنند. بازرگانان برای وارد کردن موبایل تحریم‌ ها را دور می ‌زنند. این تحریم‌ ها علاوه بر افزایش قیمت ، باعث شده ما نتوانیم به ‌طور مستقیم از کمپانی بخواهیم که این مشکل را حل کنند.))

سخگوی انجمن وارد کنندگان موبایل افزود : (( ما از سازمان تنظیم مقررات درخواست کردیم تا وقتی که وضعیت بهبود پیدا کند ، چند راه‌ حل پیش روی ما قرار دهد . تا زمانی که بتوانیم مستقیماً با کمپانی‌ های تولید کننده موبایل ارتباط برقرار کنیم ، موقتاً این مشکل حل شود.))

رضا عالیان گفت : (( نکته‌ ای که وجود دارد این می باشد که سازمان تنظیم مقررات اصرار بر این دارد که از طریق کمپانی یا از طریق شرکت‌ های وارد کننده موبایل این مشکل حل شود . شرکت‌ های وارد کننده پیشنهادشان را دادند. تنها راهی که این مشکل را حل می‌ کند این است که اطلاع‌ رسانی کنند و آموزش دهند که بر روی موبایل ‌ها به چه طریق می ‌توان شماره اضطراری را گرفت.

رضا عالیان در سخنان پایانی خود گفت : ((تبعات این ممنوعیت این است که تقریباً چهل درصد از بازار را تحت شعاع قرار می ‌دهد . یعنی در هفته ‌های آتی چهل درصد بازار با کمبود موبایل‌ های پرفروش مواجه خواهد شد که این اتفاق باعث افزایش قیمت‌ موبایل می ‌شود.))

 

دیدگاهتان را بنویسید