به گزارش CNN فارسی ، در حالی چندی پیش به یک باره قیمت نان بر اساس مصوبه استانداری تهران افزایش یافت و حتی توسط اتحادیه به نانوایان ابلاغ شد ولی به فاصله بسیار کمی این ابلاغیه استانداری لغو و حتی غیر قانونی خوانده شد.

دبیرخانه کارگروه ملی ساماندهی گندم ، آرد و نان طی اطلاعیه ای با اعلام اینکه افزایش قیمت این کالا تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد ، اظهار کرد : هرگونه افزایش قیمت نان قبل از تصویب ستاد اقتصادی دولت ممنوع می باشد. شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز در واکنش به ابلاغ افزایش قیمت این محصول توسط استانداری و اصناف به واحد صنفی با صدور اطلاعیه ای به شرح زیر اظهار داشت : افزایش قیمت قبل از تصویب در ستاد اقتصادی دولت ممنوع است.

آنالیز، تعیین و ابلاغ قیمت نان به صورت منطقه ‌ای در اختیار استانداران قرار گرفته است ، ولی هر گونه افزایش قیمت این کالا قبل از تصویب در ستاد اقتصادی دولت ممنوع می باشد. با استناد به مصوبه کارگروه ملی ساماندهی گندم ، آرد و نان، آنالیز، تعیین و ابلاغ قیمت این محصول به صورت منطقه ‌ای در اختیار استانداران قرار گرفته است.

قاسم نوده ‌فراهانی ، گفت : قیمت جدید انواع نان به‌ صورت رسمی توسط استانداری به اتاق اصناف ابلاغ شد. وی ادامه داد : نرخ‌ های جدید نان توسط تنظیم بازار استانداری تعیین شده است. بر این اساس قیمت این کالا بر اساس نوع آرد یارانه ‌ای به دو دسته آرد یارانه‌ ای نوع اول (گندم ۶۶۵تومانی) و آرد یارانه ‌ای نوع دوم (گندم ۹۰۰تومانی) تعیین شده است.

بیشترین قیمت نان ها در مصوبه لغو شده برای بربری و سنگک ساده به ترتیب دو هزار و پانصد تومان و سه هزار تومان است ، ولی نرخ های موجود در بازار حتی بالا تر می باشد. هر عدد نان سنگگ ساده (آزاد یا یارانه نوع دوم) سه هزار تومان تا چهار هزار تومان و بربری ساده (آزاد یا یارانه نوع دوم) دو هزار و پانصد تومان تا چهار هزار تومان به فروش میرسد.

هر عدد نان سنگک کنجدی نیز چهار هزار تومان تا پنج هزار هزار تومان به فروش می رسد و نظارت مشخصی بر روی اعمال قیمت ها نیست ، درحالی که این ها با آرد یارانه ای پخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید