ترودو ۱۵۷ کرسی را در مقایسه با ۱۲۲ کرسی محافظه کاران به دست آوردند و تقریبا ۹۵ . از از نظرسنجی ها در سراسر کشور گزارش کردند.

کرسی های باقی مانده در پارلمان بعدی توسط حزب چپ گرای دموکراتیک و حزب جدایی طلب مستقر برگزار خواهد شد.

ترودو اوایل روز سه شنبه در جمع حامیان مونترال گفت: “شما ما را با وظیفه ای واضح برای بازگشت کانادا به این بیماری همه گیر و روزهای روشن پیش رو می فرستید. دوستان من ، این دقیقاً همان چیزی است که ما آماده انجام آن هستیم.”

“چیزی که امشب شاهد آن بودیم این است که میلیون ها کانادایی یک برنامه مترقی را انتخاب کرده اند. برخی در مورد تقسیم صحبت کرده اند اما این چیزی نیست که من می بینم

. این چیزی نیست که من در هفته های گذشته در سراسر کشور دیده بودم.”

ترودو انتخابات زودهنگام را در اواسط آگوست ، یعنی تنها دو سال پس از تشکیل دولت اقلیت خود ، اعلام کرد و شرط می بندد که می تواند از راهکارهای خود برای مدیریت همه گیری برای کسب اکثریت استفاده کند.

اما نظرسنجی های مطلوب برای ترودو و لیبرال هایش به سرعت مسیر را عوض کرد و طبق نظرسنجی های ملی پیگیری طی چند روز گذشته ، اوتول حزب محافظه کار در مسیر آماری قرار گرفت.

کووید -۱۹ ، تغییرات آب و هوایی ، مقرون به صرفه بودن مسکن و کنترل اسلحه همه از مهمترین مشکلات رای دهندگان بوده است-اما یک سردرد برای ترودو این است که تعداد کمی از کانادایی ها نیاز به این انتخابات را تشخیص دادند. یک کارشناس سیاسی به سی.ان.ان گفت که برگزاری انتخابات زودهنگام در تابستان در دوران همه گیری جهانی ، خشم بسیاری از رای دهندگان را برانگیخته است که نمی توانند یک موضوع قانع کننده “صندوق های رای” را برای توجیه این اقدام تشخیص دهند.

دیدگاهتان را بنویسید