به گزارش CNN فارسی، مدتی قبل وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داد که در سال آینده طرح قرعه کشی خودرو حذف خواهد شد، اما بررسی وضعیت تولید خودرو نشان می‌دهد شرایط تغییری پیدا نکرده و همچنان خودروسازان نمی‌توانند به نیاز بازار پاسخ دهند. در همین راستا عضو کمیسیون صنایع مجلس نیز اعلام کرد به دلیل نبود جایگزین مناسب نمی‌توان طرح قرعه کشی ماشین را حذف کرد.

قرعه کشی خودرو حذف نمی‌شود

علی جدی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص وعده وزیر صنعت در مورد حذف قرعه کشی ماشین عنوان کرد در شرایطی که تقاضا از عرضه بیشتر است نمی‌توان طرح قرعه کشی خودرو را حذف کرد وی افزود نمی‌دانم وزیر صنعت بر چه اساسی چنین وعده‌ای داده است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه حذف قرعه کشی ماشین اتفاق خوبی خواهد بود گفت اما موضوع اصلی این است که چه جایگزینی برای قرعه کشی وجود دارد و اینکه با حذف قرعه کشی با چه اقدامی می‌توان به تقاضای زیاد بازار پاسخ داد؟

جدی در بخش دیگری از گفته‌های خود بیان کرد تا هنگامی که میان عرضه و تقاضای خودرو تعادلی به وجود نیاید، قیمت بازار خودرو در حاشیه بازار حذف نمی‌شود. از این رو وزارت صمت می‌بایست در گام نخست یا تولید را افزایش دهد یا از طریق واردات بخشی از نیاز کشور را جبران کند تا بتوان قرعه کشی ماشین را حذف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید