تعداد کمی از سازه های متحرک ساخته دست بشر بزرگتر از یک کشتی تفریحی مدرن است ، اما حتی آن غول های دریا نیز گاهی اوقات برای رسیدن به بندر به کسی نیاز دارند که به آنها دست دهد.

بنابراین وقتی یکی از این غول های دریا قادر به حرکت با قدرت خود نیست ، چه می کنید؟

شما یک کشتی حامل کشتی ، یا به عبارت دقیق تر ، “کشتی نیمه سنگین حمل و نقل سنگین” ، مانند پیشتاز بوکا می نامید.

بوکا وانگارد با طول ۲۷۵ متر که در سال ۲۰۱۲ ساخته شد ، بزرگترین کشتی در نوع خود است. به طور معمول ، سازه های نفتی و گازی فراساحلی را منتقل می کند ، اما گاهی اوقات از آن خواسته می شود تا کشتی های دیگر را حمل کند – مانند آنچه در Carnival Vista قبل از همه گیری اتفاق افتاده بود.

 

Carnival Vista با ظرفیت ۴۰۰۰ مسافر و ۱۵۰۰ خدمه ، دومین ناوگان بزرگ در ناوگان کارناوال است و در جولای ۲۰۱۹ پس از تجربه نقص در آبهای کارائیب ، نیاز به نجات داشت.

هنگامی که شما نیاز به بلند کردن یک کشتی ۱۳۳،۵۰۰ تنی از آب دارید (بزرگترین جرثقیل های جهان حدود ۲۰۰۰۰ تن را بلند می کنند) جرثقیل ها واقعاً گزینه ای نیستند ، بنابراین Boka Vanguard از رویکرد نسبتاً متفاوتی استفاده می کند.

این کشتی با ظاهر عجیب دارای یک عرشه مرکزی مسطح و باز است-کاملاً خالی-با پنج سازه عمودی بزرگ مانند دیوار که از کناره های آن بیرون زده است. پل کنترل و محل زندگی خدمه در یکی از آنها قرار دارد که به طور قابل ملاحظه ای بزرگتر و بلندتر از چهار تای دیگر است.

شکل ناهنجار کشتی سیستم پیچیده ای از مخازن بالاست را پنهان می کند که امکان نیمه غوطه ور شدن آن را فراهم می کند و تنها قسمت بالای سازه های عمودی روی آب باقی می ماند. انواع مختلف محموله های شناور ، از جمله کشتی های کامل ، می توانند روی عرشه خود بچرخند تا به درستی محکم شوند. این عمل “float-on” نامیده می شود.

هنگامی که محموله روی عرشه محکم شد ، مخازن بالاست را می توان خالی کرد تا بوکا پیشتاز بار دیگر از آب بیرون بیاید و بارهای سنگین خود را با آن به سمت بالا ببرد. سپس می تواند مانند هر کشتی دیگری سفر خود را آغاز کند. وقتی به مقصد مورد نظر رسید ، روند معکوس می شود. این مرحله “float-off” است.

میشل سیج ، مدیر مهندسی جهانی در Boskalis ، شرکت هلندی که مالک بوکا پیشتاز است ، می گوید: “ما به سادگی از قانون ارشمیدس برای حمل برخی از محموله های عظیم استفاده می کنیم.” شما ممکن است اصل ارشمیدس را از “Eureka!” به یاد داشته باشید. داستان – هر جسمی غوطه ور در مایع تحت تأثیر نیرویی رو به بالا ، با قدر برابر با وزن مایع جابجا شده توسط بدن قرار می گیرد.

ترجمه از وبسایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید