به گزارش CNN فارسی ، لایحه برابری رانندگی که در ۱۴ اکتبر به توسط شورای شهر تصویب شد، برخی از تخلفات کد وسایل نقلیه موتوری را به عنوان “تخلفات اولیه” طبقه بندی می کند که به مأموران اجازه می دهد به نام امنیت عمومی مردم را به جلو بکشند.

به گفته دفتر عضو شورا، آیزایا توماس، نویسنده این لایحه، معیارهای توقف قانونی ترافیک را برآورده نمی کند.
این لایحه ۱۲۰ روز پس از امضای شهردار فیلادلفیا، جیم کنی آن را به قانون تبدیل کرد، که دفتر وی اعلام کرد که او قصد دارد آن را اجرایی کند .
در حالی که فیلادلفیا بزرگترین شهری است که چنین توقف های ترافیکی را ممنوع کرده است، برخی از دولت های محلی و ایالتی نیز سیاست های مشابهی را اعمال کرده اند.

در ماه سپتامبر، شهرستان رمزی، مینه سوتا، اعلام کرد که دادستان‌ها دیگر پرونده‌هایی را علیه افرادی که به‌طور ناعادلانه هدف قرار می‌گیرند و در طول توقف‌های ایمنی غیر عمومی بازداشت می‌شوند، پیگیری نمی‌کنند. به گفته دادستان ها، این سیاست جدید پنج سال پس از آن صورت می گیرد که جرونیمو یانز، افسر سابق اداره پلیس سنت آنتونی، فیلاندو کاستیل را در سال ۲۰۱۶ به دلیل شکسته شدن چراغ عقب، با هفت گلوله کشته است.
در مینیاپولیس، شهردار جیکوب فری در ماه آگوست اعلام کرد که افسران پلیس شهر دیگر به عنوان بخشی از پیشنهاد بودجه سال ۲۰۲۲ خود، توقف ترافیکی بهانه‌ای را برای تخلفات سطح پایین انجام نخواهند داد. طبق یک خبر شهری، افسران از توقف بهانه‌ای برای «تبره‌های منقضی شده، آیتم آویزان از آینه یا گواهینامه منقضی شده» منع شده‌اند.
در ماه مارس، ویرجینیا اولین ایالتی بود که این توقف ها را ظرف سه ماه پس از ارائه این لایحه ممنوع کرد. طبق قانون، مأموران انتظامی نمی توانند رانندگان را برای رانندگی بدون چراغ روشن کننده پلاک، بدون چراغ ترمز یا چراغ توقف بالا و با استفاده از برخی مواد آفتابگیر متوقف کنند.
در لایحه ویرجینیا آمده است: “این لایحه همچنین مقرر می دارد که هیچ افسر مجری قانون نمی تواند به طور قانونی شخص، مکان یا چیزی را صرفاً بر اساس بوی ماری جوانا متوقف، بازرسی یا توقیف کند.”

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید