به گزارش CNN فارسی ، کیشیدا ، ۶۴ ساله ، که هفته گذشته به عنوان رهبر حزب حاکم لیبرال دموکراتیک (LDP) انتخاب شد ، پس از رأی پارلمان به طور رسمی به عنوان صدمین نخست وزیر این کشور شناخته شد – انتصاب وی به دلیل رای اکثریت حزب دموکرات در مجلس نمایندگان بود.

پس از رای گیری ، کیشیدا کابینه جدید خود را اعلام کرد که با متحدان شینزو آبه ، نخست وزیر سابق چین ترکیب شده است. از ۲۰ عضو ، ۱۳ نفر هیچ تجربه قبلی در کابینه ندارند ، سه نفر زن هستند و میانگین سنی این زن ها ۶۱ سال است.

کیشیدا که یک فرد لیبرال معتدل به شمار می رود ، و حال میخواهد به داد ژاپنی ها برسد که دچار افزایش شدید عفونت های کووید -۱۹ شده اند ، این کشور دچار رکور اقتصادی است ، جمعیت به سرعت در حال پیر شدن است و تنش های دنیا با چین افزایش یافته است.

کیشیدا از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ به عنوان وزیر خارجه این کشور در زمان آبه ، طولانی ترین نخست وزیر ژاپن ، خدمت کرد. او جانشین یوشیهیده سوگا ، نخست وزیر برکنار شده است ، که در اوایل ماه جاری اعلام کرد که در انتخابات دوره رهبری حزب خود پس از یک دوره پرتلاطم با کاهش حمایت عمومی به دلیل تلاش برای مهار کروناویروس شرکت نمی کند.
تحلیلگران می گویند کیشیدا به عنوان یک سازنده اجماع در نظر گرفته می شود ، می توان گفت وی انتخابی است که نشان دهنده ثبات است.
ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید